Saturday, July 8, 2017

Revival : We all have sin

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk bertobat dan kembali kepada Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : We all have sin

Romans 3:23 (NKJV)  for all have sinned and fall short of the glory of God,

Roma 3:23 (TB)  Karena semua orang telah berbuat dosa dan telah kehilangan kemuliaan Allah,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #189. Tahukah anda bahawa kita semua telah berdosa? Setiap kita telah berdosa. Sejak dari awal lagi dosa telah masuk dan keinginan untuk berdosa sudah menjadi sebahagian daripada hidup kita. Kita pulak terikut ikut dengan nafsu kita untuk melakukan dosa.

☕ 🍞 When the world doesn't give you the one thing you need, the salvation of your soul. Here, one Man is willingly giving it to you. This Man is Jesus who calm the storm and raging sea. He is all you need. Are you willing to give Him a Chance? Tuhan mengampuni dosa setiap orang yang berseru kepada-Nya. Pengampunan Tuhan tersedia bagi setiap orang yang merendahkan diri dan berseru kepada Tuhan Yesus.

🌽 🌽 My friends, what is the reason you needed Jesus? For that same reason also people out there need Jesus and they MUST BE saved. Kita telah diselamatkan supaya kita akan membawa jiwa-jiwa kepada Tuhan Yesus. The world needs Jesus more than you can comprehend.

Manusia tidak mampu menebus dosanya sendiri. Manusia memerlukan Seorang yang mampu menebus dosa manusia. Seorang itu adalah Yesus Kristus. Kerana begitu besar kasih-Nya kepada kita semua, Tuhan mengutus Anak-Nya yang tunggal untuk menebus dosa manusia. Karya penebusan-Nya tersedia bagi kita semua. Berada di dalam Kristus bererti menjadi milik-Nya dan merupakan bagian dari segala sesuatu yang telah Ia lakukan dan yang telah Ia jadikan melalui karya penebusan-Nya. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: