Wednesday, July 12, 2017

Revival : You know the way

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berjalan di jalan yang lurus dan benar. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : You know the way

John 14:4 (NKJV)  And where I go you know, and the way you know."

Yohanes 14:4 (TB)  Dan ke mana Aku pergi, kamu tahu jalan ke situ."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #193. Tahukah anda bahawa anda sebenarnya tahu jalanya tetapi tidak mahu bergerak ke arah jalan itu? Tuhan Yesus mengatakan bahawa kita tahu jalan ke mana Yesus pergi. Ya, saya benar-benar setuju dengan apa yang Tuhan Yesus katakan. We know the way but we aren't walking in that way nor walking 🚶 towards the way.

☕ 🍞 Bagi orang yang percaya kepada Tuhan Yesus, kita tahu jalan mana yang benar. Tuhan Yesus Kristus mengatakan bahawa Dia adalah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan. Hanya Dia saja yang mengklaimkan hal ini, padahal yang lain semua hanya menunjukkan pada jalan "benar", kononnya. Tidak ada Jalan yang menunjukkan kebenaran dan menuju kehidupan, kecuali Tuhan Yesus. Terkadang kita sudah tahu tetapi kita buat buat tak tahu kerana kita lebih sukakan jalan yang luas daripada yang sempit.

🌽 🌽 Orang banyak yang tidak menerima Dia tidak dapat bersama Dia. Betapa seringnya manusia kecewa dengan keadaan di bumi ini. Sakit penyakit, kegagalan, kekalahan, dll. membuat manusia merindukan suatu tempat yang nyaman, terhindar dari segala sesuatu yang akan merongrong dirinya. Tempat yang kekal dan tenang adalah tempat yang dijanjikan oleh Kristus bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya.

Jalan kepada Bapa kita di surga adalah HANYALAH MELALUI YESUS KRISTUS. Tiada jalan lain lagi. Pertobatan yang sejati, itulah yang diminta oleh Tuhan daripada kita semua. Kasih Tuhan memulihkan, mengampuni, menyembuhkan, memberikan kehidupan kekal, memberikan sukacita. Inilah yang dijanjikan kepada setiap orang yang bertobat. Semua ini dunia tidak akan berikan. Semuanya daripada dunia ini hanya untuk sementara waktu sahaja. Hanya Tuhan yang dapat berikan segala yang berkekalan. Sudahkah anda tahu jalannya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: