Monday, July 24, 2017

Revival : Go and tell

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk menceritakan tentang pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah dan luarbiasa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Go and tell

Matthew 11:4-5 (NKJV)  Jesus answered and said to them, "Go and tell John the things which you hear and see:
The blind see and the lame walk; the lepers are cleansed and the deaf hear; the dead are raised up and the poor have the gospel preached to them.

Matius 11:4-5 (TB)  Yesus menjawab mereka: "Pergilah dan katakanlah kepada Yohanes apa yang kamu dengar dan kamu lihat:
orang buta melihat, orang lumpuh berjalan, orang kusta menjadi tahir, orang tuli mendengar, orang mati dibangkitkan dan kepada orang miskin diberitakan kabar baik.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #205. Tahukah anda bahawa anda harus pergi dan nyatakan apa yang Tuhan Yesus telah lakukan? Who is Jesus to you? Apakah yang telah Dia lakukan untuk hidup anda? Apakah yang telah anda alami selama mengenali Tuhan Yesus?

🍵 🥖 Tuhan Yesus mengatakan kepada pengikut Yohanes, supaya mereka pergi dan mengatakan apa yang telah mereka lihat dengan mata sendiri dan alami secara pribadi. Saya percaya, anda pun sudah melihat dan mengalami secara pribadi pekerjaan Tuhan Yesus di dalam hidup anda. Adakah apa-apa mengimpak hidup anda lewat daripada pekerjaan Tuhan Yesus dalam hidup anda?

🌽 🍰 Jika anda mengatakan bahawa Tuhan Yesus telah mengimpak hidup anda, maka Kenapa anda masih teragak agak untuk menceritakan tentang pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah dan luarbiasa di dalam hidup anda? Apakah itu Revival? Pernahkah anda alami?

Now, Revival = Repentance + Passion + Prayer + Go = Revival. Revival is birth from sincere prayer which leads to repentance. Then there's a passion in our heart to make people know what God has done, so we pray. We pray and then the Holy Spirit moves us to Go and tell the world that Jesus lives and tell the world that He died for them because He loves them. Inilah Revival. Adakah anda mengalami sebegini? Jika ya, jadi apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: