Thursday, July 27, 2017

Revival : The birthplace of Revival

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus berjaga-jaga dan berdoa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The birthplace of Revival

Matthew 26:40-41 (NKJV)  Then He came to the disciples and found them asleep, and said to Peter, "What? Could you not watch with Me one hour?
Watch and pray, lest you enter into temptation. The spirit indeed is willing, but the flesh is weak."

Matius 26:40-41 (TB)  Setelah itu Ia kembali kepada murid-murid-Nya itu dan mendapati mereka sedang tidur. Dan Ia berkata kepada Petrus: "Tidakkah kamu sanggup berjaga-jaga satu jam dengan Aku?
Berjaga-jagalah dan berdoalah, supaya kamu jangan jatuh ke dalam pencobaan: roh memang penurut, tetapi daging lemah."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #208. Tahukah anda bahawa terkadang doa menjadi jalan keluar terakhir di dalam hidup kita? We tend to use prayer as a last resort but God wants it to be our first line of defense. Kebangkitan Rohani terjadi daripada doa yang tulus dan benar di hadapan Tuhan. Doa yang lahir daripada hati yang hancur dan jiwa yang remuk. Doa seseorang yang sedar akan keadaan rohaninya dan perlukan Tuhan Yesus untuk menyelamatkan dan membangkitkan kembali kerohanian yang kian hari kian merosot.

☕ 🍞 Ketika Tuhan Yesus pergi berdoa, kira-kira sudah lewat malam dan Petrus bersama beberapa murid yang lain sudah kepenatan dan mengantuk. Tuhan Yesus menyuruh mereka berjaga-jaga bersama Dia ataupun maksudnya supaya mereka tetap sedar dan berdoa bersama sama.  A security guard 💂 must stay awake so that he is alert on any suspicious person or activities. Are we staying awake, being watchful and are alert of any tricks and schemes of the devil?

🌽 🍔 Jika kita tidak berdoa, maksudnya kita tidak berjaga-jaga dan pintu terbuka kepada iblis untuk mengacau kita. Lalu kita pun makin jauh daripada berkomunikasi dengan Tuhan kerana kita tidak berdoa dan telah jatuh dalam dosa. Musuh senantiasa menyerang anda di saat anda tidak sedar atau berjaga-jaga.

Having said that, prayer is extremely crucial if you want to see revival take place. The only reason we don't have revival is because we are willing to live without it. Kita tidak berdoa kerana terlalu penat. Kita tidak berdoa kerana kita sudah terbiasa dengan dosa. We are sleeping and resting on our sins and we feel there's no need to pray and repent. Bario Revival terjadi apabila beberapa pelajar dan guru mereka berkumpul sekadar Prayer meeting biasa saja. Mereka tidak tahu bahawa waktu itu akan terjadi suatu yang luarbiasa. Mereka berdoa lalu satu demi satu mengakui dosa mereka dan bertobat bersungguh sungguh. Dari situ satu pergerakan Revival yang luarbiasa terjadi pada 4hb Oktober 1973 di Bario, Sarawak. Every prayer is a powerful weapon. Bukannya doa 5 minit tetapi berdoa senantiasa! Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: