Thursday, July 13, 2017

Revival : Do you know Him?

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mengenal Yesus lebih dalam lagi. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do you know Him?

John 14:7 (NKJV)  "If you had known Me, you would have known My Father also; and from now on you know Him and have seen Him."

Yohanes 14:7 (TB)  Sekiranya kamu mengenal Aku, pasti kamu juga mengenal Bapa-Ku. Sekarang ini kamu mengenal Dia dan kamu telah melihat Dia."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #194. Tahukah anda bahawa masih ramai lagi yang tidak mengenal Tuhan? Jadi apakah yang kita mau lakukan? Bagaimana dengan diri kita? Adakah kita sudah mengenali Dia dengan lebih dalam lagi?

☕ 🍞 When you begin to know God deeper and deeper, you'll never be the same person again. It's like you be baptized with the anguish and the Lord's emotions in your heart. Apabila anda telah mengenali Tuhan Yesus lebih dalam lagi, anda akan melihat dunia ini sepertimana Kristus melihat. Anda akan melihat jiwa-jiwa sepertimana Kristus melihat. Every will be precious to you and there will be an urgency to win that soul.

🌽 🌽 Tidak ada apapun yang dapat dibandingkan dengan pengenalan dan pengetahuan akan Tuhan Yesus kita. Charles Finney, once said in his book, "Revival", "But now, after receiving the baptism of the Spirit, I was quite willing to preach the Gospel. Indeed, I found that I was unwilling to do anything else. I no longer had any desire to practise law. Everything in that direction no longer had any attraction for me at all. I had no desire to make money. I had no hungering and thirsting after worldly pleasures and amusements at all. My whole mind was taken up with Jesus and His salvation, and worldly concerns seemed of very little consequence to me." Apapun yang berkaitan dengan keduniwian tidak akan lagi menjadi sesuatu yang penting dalam hidup anda apabila anda mulai mengenali Tuhan Yesus. Tidak akan ada apapun yang penting sangat untuk anda lakukan daripada melakukan kehendak Tuhan Yesus. Sepertinya hati kita meluap-luap dengan kasih Tuhan dan ia harus dikongsikan.

True Revival is when you are driven to share the love of God to others. True Revival is when you do not withhold what the Lord has done to you share it to everyone. Tidak apa jika tidak ada apa-apa respon daripada orang yang telah anda kongsikan tentang Yesus. Anda sudah menabur, dan Tuhan Yesus akan menyatakan diri-Nya kepada mereka. Jika anda telah mengenal Dia maka sekarang adalah giliran anda untuk memperkenalkan Dia kepada semua orang. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: