Friday, July 14, 2017

Revival : If You love Him

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk melakukan perintah Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : If You love Him

John 14:15 (NKJV)  "If you love Me, keep My commandments.

Yohanes 14:15 (TB)  "Jikalau kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintah-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #195. Tahukah anda bahawa terkadang kita cuba menjadi seorang Kristian tetapi tidak cuba menjadi seperti Kristus? Adakah kita mengasihi Tuhan? Jawapan kepada persoalan ini hanya diri kita sendiri yang dapat menjawabnya.

☕ 🍞 My friends, what the world need is Christ not people who act like Christians. Don't act like Christians but act like Jesus. Jika kita mengatakan bahawa kita mengasihi Tuhan, maka kita akan juga melakukan kehendak-NYA. Jika kita katakan bahawa kita mengasihi Tuhan, maka kita akan menuruti perintah-Nya. Jika kita katakan bahawa kita mengasihi Tuhan, maka kita juga akan mengasihi sesama manusia. Adakah anda juga merindukan melihat dunia dipenuhi dengan kasih Tuhan dan setiap jiwa-jiwa mengenal Tuhan Yesus?

🌽 🌽 Menyanyikan banyak lagu tentang keagungan Yesus bukan jaminan bahwa si penyanyinya benar-benar mengasihi Yesus. Membangun begitu banyak gedung atau monumen yang mengusung nama Yesus pun tidak. Menulis banyak artikel seperti renungan ini pun sama saja. Nas ini menegaskan bahwa kasih murid kepada Tuhannya diwujudkan melalui ketaatan si murid pada perintah-Nya, baik dalam sikap, perasaan, dan tindakan.

Kasih Tuhan tak pernah berubah. Namun zaman berubah, dan kita pun perlu mencari cara-cara baru dan kontekstual untuk mewujudkan kasih kita kepada Tuhan Yesus. Setiap pagi hari, sebagai murid-murid Kristus, selayaknyalah kita berdoa, "Ya Tuhan, biarlah Roh Kudus menolong aku mewujudkan kasihku kepada-Mu melalui ketaatanku di tengah keluarga, lingkungan sosial dan alam, gereja, serta tempat kerjaku." Jadi, adakah anda akan menyaksikan pekerjaan Tuhan yang luarbiasa itu kepada semua orang? Adakah anda akan mengongsikan kasih-Nya kepada mereka yang lain? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: