Monday, July 10, 2017

Revival : Who will Go?

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk PERGI dan melakukan Amanat Agung-Nya. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Who will Go?

Deuteronomy 30:13 (NKJV)  Nor is it beyond the sea, that you should say, 'Who will go over the sea for us and bring it to us, that we may hear it and do it?'

Ulangan 30:13 (TB)  Juga tidak di seberang laut tempatnya, sehingga engkau berkata: Siapakah yang akan menyeberang ke seberang laut untuk mengambilnya bagi kita dan memperdengarkannya kepada kita, supaya kita melakukannya?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #191. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mencari siapakah yang mewakili-Nya untuk membawa berita baik Injil kepada semua orang? Who will go? Are you willing to go? Or maybe you say "here I am Lord, send him or her or my pastor?" Gereja makin hari makin sibuk dengan aktiviti gereja sehinggakan mereka melupakan untuk melakukan Amanat Agung-Nya. Terkadang penginjilan terpaksa menjadi salah satu aktiviti gereja jika tidak, tidak ada yang akan melakukannya. Penginjilan harus menjadi cara hidup anda.

☕ 🍞 Now, tell me what are you waiting for? Bukankah Tuhan Yesus telah memberikan perintah untuk PERGI? We speak about Revival but are we truly being the Revival? We preach about saving souls but are we truly doing it? God is birthing a new sound of revival...and this movement has something for everyone. Tuhan sedang menggerakkan satu pergerakan yang baru. Dalam pergerakan ini akan ada perkara perkara yang luarbiasa. Let us remember that this "Jesus Movement" will be marked by the flow of the life of Jesus through us and His creation. He is the Resurrection and the Life.

🌽 🌽 Tuhan memerlukan orang-orang yang benar-benar gila-gila cinta sama Tuhan dan orang-orang yang betul betul akan melakukan apa yang Yesus lakukan. You're destined to do greater works and God wants to use you to perform that greater works through you.

Kenapa saya jadi Kristian? Adakah untuk pergi ke gereja setiap hari minggu saja? Adakah untuk mendengar kotbah hari minggu dan tidak meresponinya? Adakah untuk terus membaca dan membaca dan membaca Firman Tuhan dan tidak melakukannya? Semua ini adalah bagus dan harus dilakukan tetapi aren't you just tired of your boring Christian life? If you really want to experience an extraordinary Christian life, then start doing what the Lord has commanded to us. Lakukanlah amanat agung-Nya. If you say that you love God, then you would see every life is precious and they too need Jesus. Love God and love people. Will you Go? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: