Wednesday, July 12, 2017

Revival : Will you call upon the Lord?

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯🌮🍗🍟🍕 pagi 🌅 🌄 yang menjauhkan segala keraguan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Will you call upon the Lord?

Acts 22:16 (NKJV)  And now why are you waiting? Arise and be baptized, and wash away your sins, calling on the name of the Lord.'

Kisah Para Rasul 22:16 (TB)  Dan sekarang, mengapa engkau masih ragu-ragu? Bangunlah, berilah dirimu dibaptis dan dosa-dosamu disucikan sambil berseru kepada nama Tuhan!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #192. Tahukah anda bahawa terkadang kita meragui apa yang disediakan oleh Tuhan Yesus? The Lord having chosen the sinner, that he should know His will, he is humbled, enlightened, and brought to the knowledge of Christ and his blessed gospel. Terkadang kita sudah mengetahui akan keadaan kita tetapi kita tetap berkeras dan tidak mahu menyeru nama Tuhan Yesus.

☕ 🍞 God is offering something the world cannot offer, something you cannot buy, something you cannot have by your good works. He is offering you salvation and eternal life to you. Tahukah anda bahawa Tuhan mengasihi anda sangat sangat sehingga Dia sanggup memberikan Anak-Nya yang tunggal untuk menebus dosa manusia. Tuhan tidak memaksa anda tetapi memberikan anda satu pilihan. Samada kita memilih jalan yang sempit yang menuju kepada kehidupan yang kekal ataupun jalan yang lebar yang menuju kepada kebinasaan.

🌽 🌽 Greater things are installed for you if you dare to believe in Jesus and allow Him to be in control of your life. Mengapa kita meragui kuasa Tuhan yang sanggup mengubah segalanya dalam hidup kita? Mengapa kita meragui pekerjaan Tuhan di saat saat yang sukar yang kita lalui? Mengapa kita masih meraguinya? Bangkitlah daripada kegelapan yang anda ada sekarang dan berikanlah dirimu kepada Tuhan Yesus supaya Dia mengampuni segala dosa kita.

Kasih karunia-Nya lebih luas dan lebar daripada lautan. Kasih itu yang menebus dosa kita semua. Tuhan Yesus mengasihi anda dan Dia sangat merindukan untuk bersekutu dengan anda. Sanggupkah anda memberikan Dia satu peluang untuk melakukan mukjizat di dalam hidup anda? Mahukah anda melihat pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup anda dan melalui hidup anda? Adakah anda akan berseru kepada Tuhan Yesus....? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: