Wednesday, July 5, 2017

Revival : Let's plough the land

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memanggil kita untuk mengerjakan ladang Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Let's plough the land

Jeremiah 1:10 (NKJV)  See, I have this day set you over the nations and over the kingdoms, To root out and to pull down, To destroy and to throw down, To build and to plant."

Yeremia 1:10 (TB)  Ketahuilah, pada hari ini Aku mengangkat engkau atas bangsa-bangsa dan atas kerajaan-kerajaan untuk mencabut dan merobohkan, untuk membinasakan dan meruntuhkan, untuk membangun dan menanam."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #186. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita untuk mengerjakan ladang Tuhan yang terbentang luas? I am looking forward to work across denominations, language, age groups, tongues and tribes and nations. Everyone must know about God and His marvelous works. Setiap orang harus mengenal Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Tuhan telah memanggil dan mengutus kita untuk mengerjakan ladang yang terbentang luas. Ladangnya itu kini perlukan pekerja pekerja yang sanggup menabur dengan bercucuran air mata dalam doa, penginjilan, mengasihi sesama manusia, dan juga menjadi kesaksian yang hidup kerana kelak mereka juga akan menuai dengan bersorak sorai. Sanggupkah kita mencabut dan merobohkan,  membinasakan dan meruntuhkan, untuk membangun dan menanam?

🌽 🌽 Kepada kita telah dipercayakan satu ladang yang harus dikerjakan. Apakah yang sedang kita lakukan? Masih menantikan untuk cuaca yang bagus baru mau turun ke ladang? Setiap orang telah mengalami pekerjaan Tuhan dalam hidup mereka tetapi terkadang kita tidak menyatakan hal itu kepada orang-orang yang tidak mengenal Tuhan.

Apakah maksud KKR? Kebaktian Kebangkitan Rohani ataupun Kebaktian Kebangunan Rohani. Jikalau kita telah mengikuti KKR itu lalu mengalami jamahan Tuhan dan  kerohanian anda telah dibangkitkan lalu apakah yang harus kita lakukan seterusnya? Ramai yang tinggalkan KKR itu tanpa melakukan apa-apa pun. Mereka cuma menyimpan cerita itu kepada diri mereka sendiri. Tidak mereka merasa berkobar kobar mau melakukan sesuatu dengan apa yang telah mereka mengalami. Bayangkanlah jika apa yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 tidak diceritakan kepada sesiapa pun, tidak kita akan tahu apa yang telah terjadi di Bario. What God is doing in your life should not remain silently in your life. Go and share the good news with everyone. Share the love of God which you are experiencing now. Share about how God has transformed your life. Share about how God has helped you in every difficult situation. Share about how miraculously God has healed you. Share about how God has restored you. Share about how God has revived you spiritually. Will you share to someone today? Will you encourage that someone who is in need today? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: