Thursday, May 25, 2017

Revival : The Fruits of eternal life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus menjangkau jiwa-jiwa yang masih tersesat. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Fruits of eternal life

John 4:36 (NKJV)  And he who reaps receives wages, and gathers fruit for eternal life, that both he who sows and he who reaps may rejoice together.

Yohanes 4:36 (TB)  Sekarang juga penuai telah menerima upahnya dan ia mengumpulkan buah untuk hidup yang kekal, sehingga penabur dan penuai sama-sama bersukacita.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #145. Tahukah anda bahawa Tuhan anda, para penuai sedang mengumpulkan buah untuk hidup yang kekal? Mereka yang membawa orang kepada Yesus Kristus melakukan sesuatu dengan dampak abadi. Pada suatu saat mereka akan bersukacita di sorga atas orang-orang yang diselamatkan kerana doa dan kesaksian mereka. Pada saat bersamaan, mereka harus ingat bahwa usaha mereka sering merupakan hasil kerja orang lain (ayat Yoh 4:38). Segala sesuatu yang kita lakukan untuk Allah sebagian besar merupakan hasil dari karya dan pengorbanan Kristus dan orang lain.

☕ 🍞 Tuhan Yesus kini mengikutsertakan murid-murid-Nya dalam tugas menuai yang mulia itu. Turut serta dalam pelayanan Yesus untuk dunia ini seharusnya juga menjadi makanan bagi para murid-Nya dulu dan kita kini. Itulah makanan sejati yang dapat mengenyangkan dan menguatkan hidup kita, yaitu kita mengalami dan melibatkan diri dalam penggenapan kehendak Allah.

🍗🍟 Yesus sengaja mau ke Samaria kerana Dia tahu bahawa ada satu jiwa yang perlu dijangkau. Lewat daripada wanita itu satu penuaian yang luarbiasa terjadi. Yesus mau mengajarkan hal ini juga kepada murid-Nya. Pelayanan bukanlah tentang makanan saja tetapi melakukan kehendak Tuhan.

Menuai buah pada musim buah. Ladang sudah siap untuk dituai. Hasil dari ladang dikumpulkan. Begitulah kita juga menuai jiwa-jiwa dari ladang yang subur. Adakah kita fikirkan pasal makanan untuk kita saja, ataupun memberikan makanan rohani kepada jiwa-jiwa yang kehausan dan kelaparan? Yesus memberi "minum" air kehidupan kepada orang-orang Samaria dan satu Kota dimenangkan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: