Thursday, May 18, 2017

Revival : Only Jesus can satisfy me

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memimpin kita mencari air kehidupan di tempat yang betul. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Only Jesus can satisfy me

Psalms 69:21 (NKJV)  They also gave me gall for my food, And for my thirst they gave me vinegar to drink.

Mazmur 69:21 (TB)  (69-22) Bahkan, mereka memberi aku makan racun, dan pada waktu aku haus, mereka memberi aku minum anggur asam.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #138. Tahukah anda bahawa terkadang anda mencari sumber yang salah untuk memuaskan kehausan rohani anda? Sometimes people who are supposed to help you is the one who stabs you again. Firman TUHAN ini bukanlah satu cerita tetapi satu nubuatan yang telah digenapi oleh Yesus.

☕ 🍞 Terkadang kita mencari di dunia apa yang dapat memuaskan kehausan kita. Lalu apa yang terjadi? Kita memikirkan bomoh itu bagus, kita pergi cari dia dan minta tolong dan selepas "ditolong" makin parah jadinya hidup kita. Kita fikir roh-roh jahat boleh kasi kita nomor ekor lalu kita pun membeli dan apabila tidak kena itu nombor, nah marah kita, kecewa kita. Seperti wanita yang mengalami perdarahan selama 12 tahun sehingga dia menghabiskan segala wang yang dia ada untuk perubatan dia, tetapi tidak juga dia sembuh.

🍟🍗 Begitulah kita kononnya mencari air tetapi racun yang kita minum. Mereka memberikan anggur masam kepada Tuhan Yesus, tetapi TUHAN Yesus memberikan air kehidupan kepada kita.

Wanita Samaria itu datang ke tempat yang tepat pada waktu yang tepat untuk menerima mujizatnya. Wanita yang mengalami perdarahan itu juga telah putus asa apabila dunia tidak dapat memberikan apa yang dia perlukan sehinggalah satu hari itu dia memaksa dirinya untuk menerobosi setiap halangan yang ada dan mencapai Tuhan Yesus dan menerima kesembuhannya. Adakah anda sedang mencari "air" dari dunia ini untuk memuaskan kehausan anda? Berjaga-jagalah itu adalah racun. Hanya Tuhan Yesus saja yang dapat memuaskan kelaparan anda dan memuaskan kehausan anda. Datanglah kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: