Saturday, May 20, 2017

Revival : Come and Eat

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajak kita untuk datang kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Come and eat

John 21:12-13 (NKJV)  Jesus said to them, "Come and eat breakfast." Yet none of the disciples dared ask Him, "Who are You?"--knowing that it was the Lord.
Jesus then came and took the bread and gave it to them, and likewise the fish.

Yohanes 21:12-13 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Marilah dan sarapanlah." Tidak ada di antara murid-murid itu yang berani bertanya kepada-Nya: "Siapakah Engkau?" Sebab mereka tahu, bahwa Ia adalah Tuhan.
Yesus maju ke depan, mengambil roti dan memberikannya kepada mereka, demikian juga ikan itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #140. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus sudah sediakan makanan dan minuman untuk anda dan Dia sedang memanggil anda? Ya, saudara dan saudari sekalian, terkadang kita fikir yang harus buat itu dan ini untuk menerima sesuatu daripada Tuhan padahal Tuhan Yesus hanya meminta kita untuk "Marilah kepada-Ku, semua yang letih lesu dan berbeban berat, Aku akan memberi kelegaan kepadamu".

☕ 🍞 Roti 🍞 dan ikan 🐡 Tuhan sudah sediakan untuk anda, dan anda hanya perlu DATANG kepada Tuhan Yesus. Dia sudah sediakan semuanya yang anda perlukan untuk kerohanian anda. Jangan pulak kita tercari cari di dunia. Terkadang kita tidak datang ke sumber yang tepat untuk menerima makanan rohani serta air kehidupan. Kita berfikir dunia dapat memberikan apa yang kita mau. Ya, memang iblis akan kasi, tetapi keselamatan dia tidak dapat berikan, hanya Yesus saja. Tuhan sudah sediakan roti dan ikan, jadi datanglah kepada-Nya.

🍞🐡 Simon Petrus dan yang lain pergi menangkap ikan tetapi kembali dengan tangan kosong. Tetapi apabila mereka melihat Yesus dan mendengar suara Yesus dan kemudian kembali menjala, wahhh mereka menjala lebih banyak ikan yang besar. Kenapa mereka menangkap satu hasil yang luarbiasa adalah kerana mereka kembali kepada Tuhan Yesus yang berdiri di tepi pantai itu dan mereka mendengarkan suara Tuhan Yesus. Mereka mencari tanpa mendengar suara Tuhan oleh kerana itu mereka tidak menerima atau menemui apapun. Saat mereka datang kepada Tuhan Yesus lalu mereka mendengarkan suara-Nya, maka mereka menerima ataupun menangkap satu hasil yang luarbiasa.

Seperti juga dengan wanita Samaria itu, dia terdesak lalu dia datang kepada Tuhan, mendengarkan apa yang disampaikan oleh Yesus dan jiwanya dipuaskan. Klimaks kepada cerita wanita Samaria ini adalah, lewat daripada dirinya yang dipenuhi, dia pergi menceritakan segala sesuatu yang telah dilakukan oleh Tuhan Yesus kepadanya dan satu kebangkitan rohani terjadi pada masa itu. Satu kota datang untuk mendengarkan Tuhan Yesus dan kehausan mereka juga dipenuhi. Apabila anda datang kepada Tuhan Yesus dan mengizinkan-Nya berkarya di dalam hidup anda, maka kehausan anda akan di puaskan dan lewat daripada diri anda Tuhan akan memakai anda untuk memenangkan jiwa-jiwa yang lain yang haus. Tuhan sudah sediakan apa yang anda perlukan untuk kehidupan rohani anda, dan anda hanya perlu datang kepada-Nya. Jangan cari di dunia, carilah dahulu Kerajaan Tuhan dan kebenaran-Nya. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: