Sunday, April 23, 2017

Revival : Planted to produce

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membuatkan kita berhasil di dalam Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Planted to produce.

Psalms 1:3 (NKJV)  He shall be like a tree Planted by the rivers of water, That brings forth its fruit in its season, Whose leaf also shall not wither; And whatever he does shall prosper.

Mazmur 1:3 (TB)  Ia seperti pohon, yang ditanam di tepi aliran air, yang menghasilkan buahnya pada musimnya, dan yang tidak layu daunnya; apa saja yang diperbuatnya berhasil.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #113. Tahukah anda bahawa Tuhan "menanam" supaya anda berakar, bertumbuh dan semakin berbuah? Nothing is produced if you're not planted.

☕ 🍞 Jika kita mau sesuatu hasil daripada sesuatu pokok, kita harus menabur terlebih dahulu. Jika kita mau makan buah epal maka, kita harus menanam biji buah epal terlebih dahulu. Harus ada proses penanaman dahulu sebelum kita boleh melihat hasilnya. The apple 🍏 tree doesn't grow overnight. It may take months for the plant to grow and bear fruit. Ada proses yang harus dilewatinya. Menanam, membajai, mengemburkan tanah, menyiram air, mencantas dan sebagainya.

🌭🌮 Pernahkah anda melihat pohon 🌴 yang tertanam di tepi aliran air? Pokok itu senantiasa subur. Demikianlah juga diri kita. Jika kita mau berbuah lebat di dalam Tuhan Yesus, maka kita terlebih dahulu harus tertanam di dalam Tuhan Yesus, Berakar di dalam Tuhan Yesus, bertumbuh di dalam Tuhan Yesus dan berbuah lebat di dalam Tuhan Yesus. Untuk hal ini terjadi, maka kita akan melewati pelbagai proses di dalam hidup kita.

🍟🍗Kita  akan menjadi subur dan berbuah apabila kita tertanam di tepi aliran air. Yesus adalah Air kehidupan. Jika hidup kita terus tertanam di dalam Tuhan Yesus, kita akan bertumbuh dengan subur, dedaun mu (kerohanian anda) tidak akan kering dan layu dan akan tetap berbuah di dalam dan di luar musim.

Adakah anda tertanam di dalam Tuhan Yesus? Kenapa hidup kerohanian saya tidak berhasil? Ramai yang mau dijamah oleh Tuhan Yesus tetapi sekadar jamahan itu and feeling good tidak cukup. Kita harus diubah and this change is not one day process but it's a lifetime process and it's 100% guaranteed that you will continue to flourish in His courts. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: