Sunday, September 16, 2018

He wipes out our footprints

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He wipes out our footprints

Exodus 14:22 (NKJV)  So the children of Israel went into the midst of the sea on the dry ground, and the waters were a wall to them on their right hand and on their left.

Keluaran 14:22 (TB)  Demikianlah orang Israel berjalan dari tengah-tengah laut di tempat kering; sedang di kiri dan di kanan mereka air itu sebagai tembok bagi mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #259. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memadam jejak langkah kita supaya kita tidak kembali ke cara hidup kita yang lama? Saya heran 😲, bagaimana air laut boleh kering. Selalunya jika air di sungai menjadi kurang pun tetap cetek. Tapi di firman Tuhan ini mengatakan bahawa tanah itu menjadi kering... Maksudnya tidak ada air atau permukaan yang cetek. Wowwwwwww... Luarbiasa sekali ini. Dan bangsa Israel menyeberangi laut Teberau itu tanpa apa-apa kesulitan kecuali yang dikejar oleh Firaun lah. Laut Merah secara harfiah adalah "Laut Teberau"  diperkirakan yang dimaksud adalah ujung selatan Danau Menzaleh. Penyeberangan Laut Merah terjadi kerana tindakan ajaib yang langsung dari Allah. Para penulis Alkitab memakai peristiwa ini untuk mengingatkan umat Allah akan kuasa dan kebesaran-Nya. Pembebasan Israel melalui Laut Merah menetapkan janji Allah, "Tuhan akan berperang untuk kamu".

☕ 🍞 Sewaktu saya membaca firman Tuhan ini, saya merenung dan tertanya-tanya kenapa tanah itu menjadi kering? Anda harus tahu juga secara tidak langsung pembaptisan terjadi kepada seluruh bangsa Israel itu di dalam Laut Teberau itu. Itu juga bermaksud pengampunan dosa terjadi. Dengan itu, apabila mereka berjalan di atas permukaan tanah yang kering, pada tanggapan saya Tuhan sengaja menjadikan tanah itu kering supaya bangsa Israel tidak akan kembali ke Mesir melalui jejak langkah mereka yang mereka lalui. It means God wiped away the footprints of Israel 🇮🇱 so that they will never return back to Egypt 🇪🇬. Demikianlah juga, apabila kita bertobat dan percaya kepada-Nya, Tuhan memadamkan segala dosa dan jejak-jejak dosa di dalam hidup kita supaya kita tidak lagi kembali kepada cara hidup kita yang lama dan disebabkan oleh kita, rasul Paulus mengatakan bahawa kita adalah ciptaan baru di dalam Tuhan Yesus, yang lama sudah berlalu dan yang baru sudah datang.

Tetapi lain pulak yang jadinya sekarang. Kita pandai-pandai pulak cari jalan balik kepada cara hidup kita yang lama... 😢 😢. Tuhan Yesus telah memadamkan segala dosa dan pelanggaran kita, jadi janganlah kita mau kembali ke masa lalu kita. Masa lalu saya tidak ada apa-apa yang boleh saya banggakan. Saya bersyukur kerana Tuhan Yesus telah menebus saya dan memadamkan jejak langkah saya supaya saya tidak kembali ke muntah saya! I lost everything to gain a new life in Christ Jesus. Bagaimana dengan anda hari ini? Saudara dan saudari sekalian, kita masih punya kesempatan untuk bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus. Kedatangan Yesus kali pertama adalah untuk misi penyelamatan dan penebusan. Kedatangan Yesus kali keduanya adalah untuk menghakimi dunia. Jangan terlambat dan jangan terlepas kesempatan yang ada sekarang. Seperti bangsa Israel, Tuhan telah memimpin mereka keluar daripada perbudakan atau perhambaan ini, sekarang Tuhan Yesus mau melakukan hal yang sama untuk anda dan saya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: