Thursday, September 20, 2018

Revival : For I am Holy

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : For I am Holy

Leviticus 19:2 (NKJV)  "Speak to all the congregation of the children of Israel, and say to them: 'You shall be holy, for I the Lord your God am holy.

Imamat 19:2 (TB)  "Berbicaralah kepada segenap jemaah Israel dan katakan kepada mereka: Kuduslah kamu, sebab Aku, TUHAN, Allahmu, kudus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #263. Tahukah anda bahawa Tuhan kita adalah Tuhan yang kudus? Oleh kerana umat Allah harus menjadi seperti Dia, Dia memanggil mereka untuk mengungkapkan tabiat ilahi-Nya dengan memisahkan diri dari kebiasaan-kebiasaan fasik dan dosa bangsa-bangsa di sekeliling dan dengan melayani Dia di dalam kasih dan kebenaran. Panggilan kepada kekudusan ini pertama diberikan kepada Adam dan Hawa yang diciptakan menurut gambar Allah untuk mencerminkan sifat Allah. Setiap angkatan orang percaya harus menjadi "penurut-penurut Allah" dan "Kuduslah kamu, sebab Aku, Tuhan Allahmu, kudus".

☕ 🍞 Kematian Yesus telah menghapuskan dosa dan kebangkitan-Nya memberikan kuasa untuk hidup tidak kompromi dengan dosa. Kita yang sudah dikuduskan, tidak lagi membiarkan hidup kita dinajiskan oleh hal-hal duniawi. Sebaliknya, dengan menuntut hidup kudus, kita layak menjadi "perabot-perabot" mulia di rumah Allah untuk melakukan hal-hal mulia yang menyenangkan hati-Nya. Anak-anak Tuhan dikuduskan oleh darah Kristus dan dimampukan menjalani hidup kudus dengan pertolongan Roh kudus. Tuhan Yesus meninggalkan teladan bagi kita bagaimana hidup kudus. Kekudusan ini bukan hanya berbicara tentang menjauhi dosa (percabulan, penzinaan) tetapi juga di dalam segala aspek kehidupan kita ini. Kekudusan di dalam ibadah kita kepada Tuhan. Kekudusan di dalam hubungan-hubungan keluarga. Kekudusan dengan memperhatikan keperluan sesama kita  dan menghormati hak dan hidup sesama kita. Dan banyak lagi yang tertulis di dalam bab 19 ini. Kesimpulannya, kekudusan harus mencerminkan kepribadian Tuhan Yesus di dalam hidup kita.

Oleh anugerah Tuhan, kita telah diselamatkan dari hukuman dosa. Atas anugerah-Nya pula, kita disertai-Nya dalam kehidupan sehari-hari untuk dapat hidup kudus. Oleh kerana itu, serahkanlah diri kita kepada Tuhan hari demi hari dan dalam setiap aspek kehidupan kita, sehingga kita dimampukan untuk hidup kudus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: