Thursday, September 27, 2018

Revival : Lest you forget the covenant of the Lord your God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Lest you forget the covenant of the Lord your God


Deuteronomy 4:23 (NKJV)  Take heed to yourselves, lest you forget the covenant of the Lord your God which He made with you, and make for yourselves a carved image in the form of anything which the Lord your God has forbidden you.

Ulangan 4:23 (TB)  Hati-hatilah, supaya jangan kamu melupakan perjanjian TUHAN, Allahmu, yang telah diikat-Nya dengan kamu dan membuat bagimu patung yang menyerupai apa pun yang oleh TUHAN, Allahmu, dilarang kauperbuat.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #270. Tahukah anda bahawa kita tidak boleh melupakan perjanjian yang telah Tuhan ikat dengan kita? Musa menghadapkan angkatan yang baru itu dengan tantangan untuk menegaskan kembali kesetiaan mereka sebagaimana telah dilakukan ayah-ayah mereka di Sinai, ia jelas ingat akan dosa para leluhur itu yakni pembuatan anak lembu emas melalui mana, bangsa tersebut mengkhianati perjanjian dengan Tuhan sesudah perjanjian tersebut dimeteraikan. Oleh kerana itu dia menekankan larangan yang dikemukakan dalam perintah kedua ketika ia membedakan jalan hidup bijaksana dan kehidupan dengan jalan hidup kebodohan dan kehancuran.

☕ 🍞 Tuhan sudah memeteraikan perjanjian-Nya dengan kita. Segala Firman-Nya berbicara tentang janji-Nya kepada dan ia pasti akan terjadi. Tetapi ini menuntut kesetiaan dan ketaatan kita kepada Tuhan Yesus. Generasi Musa tidak dapat memasuki tanah perjanjian itu disebabkan pemberontakan mereka. Mereka mahu Tuhan menolong mereka tetapi mereka tidak taat dan setia serta patut kepada segala perintah Tuhan. Dan disebabkan itu apabila generasi Musa sudah berlalu dan kini tumbuh generasi yang baru, Musa mengingatkan mereka kembali kepada ajaran, perintah-perintah-Nya serta janji-Nya kepada bangsa Israel.  What are laws made for but to be observed and obeyed? Our obedience as individuals cannot merit salvation; but it is the only evidence that we are partakers of the gift of God, which is eternal life through Jesus Christ, considering how many temptations we are compassed with, and what corrupt desires we have in our bosoms, we have great need to keep our hearts with all diligence.

Saudara dan saudari sekalian, janganlah kita lupa untuk memperkatakan serta merenung Firman-Nya, janji-Nya di dalam hidup kita. Setiap kali kita melewati perjalanan hidup ini, lihatlah kembali kepada janji-Nya mengenai hidup kita. Tetapi waspadalah dan berhati-hatilah, supaya jangan engkau melupakan hal-hal yang dilihat oleh matamu sendiri itu, dan supaya jangan semuanya itu hilang dari ingatanmu seumur hidupmu. Beritahukanlah kepada anak-anakmu dan kepada cucu cicitmu semuanya itu. Lest we forget the great and mighty works that the Lord has done for us. Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: