Monday, September 24, 2018

Revival : It's time to move

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : It's time to move

Deuteronomy 1:7-8 (NKJV)
7 Turn and take your journey, and go to the mountains of the Amorites, to all the neighboring places in the plain, in the mountains and in the lowland, in the South and on the seacoast, to the land of the Canaanites and to Lebanon, as far as the great river, the River Euphrates.
8 See, I have set the land before you; go in and possess the land which the Lord swore to your fathers--to Abraham, Isaac, and Jacob--to give to them and their descendants after them.'

Ulangan 1:7-8 (TB)
7 Majulah, berangkatlah, pergilah ke pegunungan orang Amori dan kepada semua tetangga mereka di Araba-Yordan, di Pegunungan, di Daerah Bukit, di Tanah Negeb dan di tepi pantai laut, yakni negeri orang Kanaan, dan ke gunung Libanon sampai Efrat, sungai besar itu.
8 Ketahuilah, Aku telah menyerahkan negeri itu kepadamu; masukilah, dudukilah negeri yang dijanjikan TUHAN dengan sumpah kepada nenek moyangmu, yakni Abraham, Ishak dan Yakub, untuk memberikannya kepada mereka dan kepada keturunannya."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #267. Tahukah anda bahawa sudah tiba masanya untuk kita bergerak maju? Sudah cukup lama kita berada dalam kondisi kita yang keruh. Sudah begitu lama kita berada di dalam keadaan kerohanian yang kering. Sudah lama kita berada di dalam keadaan yang terkalahkan. Sudah cukup lama kita berada di dalam ketakutan. Sudah tiba masanya untuk kita maju dan menakluki segalanya.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, kita harus maju bergerak kepada segala perkara yang telah disediakan bagi kita. Berapa lama lagi anda mau meratapi keadaan anda yang tidak berkehasilan ini? You must keep moving forward. We must go to the next level. Kita sedang berada di dalam satu musim peralihan di mana Tuhan sedang membawa anda ke level yang seterusnya, ke dalam satu musim yang baru. Next level is just a step ahead of you.

Next level dalam doa
Next level dalam pelayanan
Next level dalam penyembahan
Next level dalam perhubungan
Next level dalam memberi
Next level dalam membaca dan merenungkan firman Tuhan.

Adakah anda sudah siap bergerak dalam pergerakan Tuhan yang baru ini? Biar apapun yang akan anda ceburi, jadi terang dan garam dunia. Bangkit dan bercahaya di dalam segala aspek kehidupan anda. Janji-Nya kepada kita adalah "Ketahuilah, Aku telah menyerahkan negeri itu kepadamu; masukilah, dudukilah negeri yang dijanjikan TUHAN dengan sumpah kepada nenek moyangmu, yakni Abraham, Ishak dan Yakub, untuk memberikannya kepada mereka dan kepada keturunannya." Tuhan telah menyerahkan hal itu kepada anda. Apakah yang akan anda lakukan? Masukilah dan takluki bersama dengan Tuhan. Jadilah berkat bagi segala suku bangsa. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: