Friday, September 21, 2018

Revival : Appointed and Anointed

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Appointed and Anointed


Numbers 3:3 (NKJV)  These are the names of the sons of Aaron, the anointed priests, whom he consecrated to minister as priests.

Bilangan 3:3 (TB)  Itulah nama anak-anak Harun, imam-imam yang diurapi, yang telah ditahbiskan untuk memegang jabatan imam.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #264. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memilih anda serta mengurapi anda untuk melayani-Nya? Tujuan pengurapan para imam ialah untuk "menahbiskan" mereka kepada pelayanan Allah. Demikian pula, dalam Perjanjian Baru, bilamana orang percaya diurapi oleh Roh Kudus, mereka dipisahkan dan diberi kuasa untuk melayani dan bersaksi di dalam Kerajaan Allah. Setiap anak Tuhan dipanggil untuk melayani. Namun, tidak semua dipanggil untuk melayani penuh masa dan khusus di rumah Tuhan. Ada banyak anak Tuhan dipanggil di bidang-bidang umum yang berkaitan dengan kesejahteraan fisik dan sosial masyarakat. Sebagian lain, dipilih untuk melayani penuh waktu dalam pelayanan keagamaan baik di gereja, maupun di jabatan-jabatan pelayanan pendamping gereja.

☕ 🍞 Tuhan mengkhususkan suku Lewi untuk pelayanan di kemah suci, mendukung pelayanan keimaman yang dipercayakan kepada keluarga Harun. Oleh kerana itu orang Lewi tidak dipersiapkan untuk berperang melainkan untuk memastikan pelayanan ritual kemah suci yang diselenggarakan para imam dapat dilangsungkan dengan baik dan benar. Rasul Petrus mengatakan bahawa  "kamulah bangsa yang terpilih, imamat yang rajani, bangsa yang kudus, umat kepunyaan Allah sendiri, supaya kamu memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia, yang telah memanggil kamu keluar dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib". Anda telah dipilih, diurapi dan ditetapkan oleh Tuhan untuk menjadi imamat yang rajani. Tuhan memilih dan mengurapi anda supaya kita memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia, yang telah memanggil anda keluar dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib.

Pemilihan serta pengurapan ini tidak boleh diambil dengan sewenang-wenangnya. Ini adalah tanggungjawab yang cukup besar bagi kita semua. Kita dipercayakan dengan tanggungjawab ini untuk memimpin umat-Nya. Seorang imam dipercayakan untuk menyelenggarakan ibadah di rumah TUHAN. Jikalau kehidupan imam itu tidak benar di hadapan Tuhan, bahaya sudah itu. We may be leading His people not by the leading of the Holy Spirit but by our flesh. Dan dari sini timbulnya ajaran² sesat. Jabatan keimamam ini bukan sesuatu yang dipandang ringan. Anda menjadi seorang pemimpin rohani bagi satu bangsa. A royal priesthood, that's who you are. Jangan izinkan hal-hal dunia mencemarkan imej dan kepribadian seorang imam. Cabarannya sangat besar dan nyata, jangan menyerah tetapi jadilah terang dan garam dunia. Tuhan telah mengkhususkan anda, telah mengasingkan anda untuk melakukan kehendak-NYA, sudahkah anda menyahut panggilan itu? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: