Wednesday, September 5, 2018

Revival : A Spirit filled believer

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A Spirit filled believer


Genesis 41:38 (NKJV)  And Pharaoh said to his servants, "Can we find such a one as this, a man in whom is the Spirit of God?"

Kejadian 41:38 (TB)  Lalu berkatalah Firaun kepada para pegawainya: "Mungkinkah kita mendapat orang seperti ini, seorang yang penuh dengan Roh Allah?"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #248. Tahukah anda bahawa jikalau diri anda dipenuhi dengan Roh Kudus sudah pasti anda tampil berbeda di mana pun Tuhan meletakkan anda? Firaun mengakui dua hal tentang Yusuf. Pertama, kesanggupannya mengartikan mimpi Firaun. Kedua, nasihat bijaknya agar Firaun mengangkat seseorang untuk menjalankan berbagai kebijakan ekonomi dan logistik. Akal budi dan kebijaksanaan Yusuf sangat mempengaruhi pertimbangan Firaun untuk mengangkat Yusuf menjadi penguasa yang diusulkan Yusuf sendiri. Sepanjang sejarah dunia kita melihat bagaimana peradaban manusia mengalami peningkatan yang sangat berarti diakibatkan oleh pendidikan yang baik. Namun kepandaian dan pengetahuan tidak serupa dengan akal budi dan kebijaksanaan. Pendidikan juga tidak secara otomatik menjamin orang pandai sama dengan orang berhikmat.

☕ 🍞 Firaun memberikan kesaksian terhormat mengenai Yusuf iaitu "Dia seorang yang penuh dengan Roh Allah". Orang-orang seperti ini memang layak dihargai. Firaun sendiri mengatakan bahawa "Yusuf seorang yang teramat bijaksana: Tidaklah ada orang yang demikian berakal budi dan bijaksana seperti engkau". Di dalam apa jua bidang pekerjaan anda, pendidikan anda ataupun pelayanan anda, anda juga dapat tampil berbeda daripada semua orang yang di sekeliling kita. Firaun bukanlah seorang yang percaya kepada Tuhan, namun mata terbuka untuk melihat bahawa Roh Tuhan ada atas Yusuf sehinggalah dia dapat menafsirkan mimpi mimpi.

Keberhasilan Yusuf terjadi kerana karakternya yang takut akan Tuhan, tetapi bukan itu sahaja. Tuhan menyertai dia sejak awal lagi. Saudara dan saudari sekalian, kita dipanggil untuk menjadi terang dan garam dunia. Di dalam apa jua bidang yang anda ceburi, baik pekerjaan anda, pendidikan, pelayanan, suri rumah, atau apapun sekali, jadilah yang terbaik. Jadilah terang dan garam di sana. Jadilah seorang yang penuh dengan urapan Roh Kudus dan tampil berbeda di kalangan orang-orang yang berada di sekeliling kita. There's something in Joseph that caught Pharaoh's eyes. The Spirit of God was upon him. Dapatkah orang lain melihat perbezaan itu di dalam hidup kita? Terkadang kita menjadi terlampau "kudus" sehinggakan kita membatasi anak-anak kita serta diri kita sendiri daripada terlibat di dalam aktiviti keramaian bersama orang-orang yang tidak seiman. Jadi bagaimana kita mau menjadi kesaksian yang bagus? Bagaimana kita mau menjadi terang dan garam dunia ini? Your promotion comes from the Lord. But don't run after the promotion but run after God. Jadilah seorang yang berani tampil berbeda di kalangan orang-orang yang tidak beriman sehingga mereka dapat melihat sesuatu yang berlainan di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: