Saturday, September 29, 2018

Revival : Observe it fearfully and faithfully

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Observe it fearfully and faithfully.


Deuteronomy 5:32 (NKJV)  Therefore you shall be careful to do as the Lord your God has commanded you; you shall not turn aside to the right hand or to the left.

Ulangan 5:32 (TB)  Maka lakukanlah semuanya itu dengan setia, seperti yang diperintahkan kepadamu oleh TUHAN, Allahmu. Janganlah menyimpang ke kanan atau ke kiri.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #272. Tahukah anda bahawa Tuhan meminta kesetiaan dan ketaatan kita dalam mengikutinya? Kita harus berlaku teguh, cermat dan tidak berubah-ubah. Hendaklah tetap segala jalan kita  dan jangan goyah di dalamnya seperti orang yang bercabang pendiriannya. Janganlah berhenti di persimpangan jalan, melainkan teruslah melangkah dengan taat dan setia serta penuh iman. Janganlah menyimpang ke kanan atau ke kiri, sebab ada kesalahan dalam keduanya, dan Iblis mencapai tujuannya jika dia berhasil menyesatkan kita ke kiri ataupun ke kanan.

☕ 🍞 Boleh saya katakan di sini bahawa orang-orang yang taat dan setia kepada Tuhan tidak akan menyimpang ke kanan atau ke kiri. Seperti yang kita sudah baca sebelum ini, Tuhan meminta kesetiaan dan ketaatan daripada kita di saat kita mulai berjalan bersama Dia. Apabila kita berjalan bersama dengan Tuhan, kita juga harus melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan kepada kita dengan setia. Jikalau kita setia kepada Tuhan, sudah pasti kita akan senang hati melakukan kehendak-NYA. Di dalam berjalan bersama dengan Tuhan, tidak ada jalan pintas ya. Jalan Tuhan adalah lurus dan tidak perlu kita menyimpang ke kanan atau ke kiri. Jangan tergoda dengan wiitt wiitt (tarikan²) yang ada di sekeliling anda. Jika tidak pasti akan jatuh di dalam dosa.

Orang-orang yang setia kepada Tuhan adalah orang yang tetap percaya dan fokus kepada Tuhan Yesus yang sedang memimpin hidup kita. Orang-orang yang setia adalah orang yang tetap berharap kepada-Nya baik atau tidak baik keadaannya. Orang-orang yang setia kepada Tuhan tidak hanya berdoa atau menyembah Tuhan saat semuanya baik dan berjalan dengan lancar, tetapi di dalam apa jua musim kehidupannya, dia tetap mampu mengangkat tangannya dan menyembah Tuhan. The ways of the Lord, we must observe it fearfully and faithfully. Adakah kita telah menyimpang daripada kebenaran Firman-Nya? Adakah kita telah menyimpang daripada ketaatan dan kesetiaan kita kepada Tuhan? Adakah kita telah menyimpang daripada melakukan kehendak-NYA? Marilah kita izinkan Roh Kudus untuk menyelidiki serta memperbetulkan hati kita. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: