Wednesday, September 12, 2018

Revival : I will bring you out

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I will bring you out


Exodus 6:6-8 (NKJV)
6 Therefore say to the children of Israel: 'I am the Lord; I will bring you out from under the burdens of the Egyptians, I will rescue you from their bondage, and I will redeem you with an outstretched arm and with great judgments.
7 I will take you as My people, and I will be your God. Then you shall know that I am the Lord your God who brings you out from under the burdens of the Egyptians.
8 And I will bring you into the land which I swore to give to Abraham, Isaac, and Jacob; and I will give it to you as a heritage: I am the Lord.'

Keluaran 6:6-8 (TB)
6 (6-5) Sebab itu katakanlah kepada orang Israel: Akulah TUHAN, Aku akan membebaskan kamu dari kerja paksa orang Mesir, melepaskan kamu dari perbudakan mereka dan menebus kamu dengan tangan yang teracung dan dengan hukuman-hukuman yang berat.
7 (6-6) Aku akan mengangkat kamu menjadi umat-Ku dan Aku akan menjadi Allahmu, supaya kamu mengetahui, bahwa Akulah, TUHAN, Allahmu, yang membebaskan kamu dari kerja paksa orang Mesir.
8 (6-7) Dan Aku akan membawa kamu ke negeri yang dengan sumpah telah Kujanjikan memberikannya kepada Abraham, Ishak dan Yakub, dan Aku akan memberikannya kepadamu untuk menjadi milikmu; Akulah TUHAN."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #255. Tahukah anda bahawa Tuhan kita mau menyelamatkan anda? Bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya, Tuhan sanggup menyelamatkan mereka daripada apa jua situasi yang sedang mereka alami. Setiap orang ada medan pertempurannya masing-masing. Tuhan tidak akan membiarkan mereka begitu saja. Campur tangan Tuhan indah pada waktu-Nya. Tuhan mahu supaya kita semua hidup berkemenangan atas dosa dan godaan duniawi ini. Pada hari ini kita akan melihat kepada 3 perkara yang tertulis di dalam petikan firman Tuhan ini.

🔥 Akulah Tuhan yang membebaskan
☕ 🍞 Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya kita bangkit kembali daripada kesuaman kita. Ia terjadi supaya kita bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Ia terjadi supaya lewat pertobatan yang sejati, kita dibebaskan daripada segala belenggu yang mengikat kita. Ia terjadi supaya keselamatan dari Tuhan terjadi di dalam hidup kita. Tuhan Yesus mahu melepaskan kita daripada perbudakan atau perhambaan kepada dosa. Segala belenggu ikatan dosa diputuskan saat Tuhan membebaskan kita. Itulah janji-Nya kepada kita yang percaya dan berseru kepada-Nya.

🔥 Aku akan mengangkat kamu menjadi umat-Ku...
➡️Kebangkitan rohani terjadi supaya Pertobatan terjadi dan perhubungan kita dengan Allah dipulihkan. Setelah kita bertobat dan memberikan hidup kita kepada Tuhan, kita menjadi milik Tuhan Yesus. Kita menjadi Umat-Nya dan Dia menjadi Allah kita. Dia menjaga kita. Dia menyembuhkan kita. Dia memberkati kita. Dia melepaskan kita daripada segala kesesakan. Dia mengampuni kita. Dia mengasihi kita. Segala janji-Nya menjadi milik kita. Tuhan membebaskan kita daripada "kerja paksa" iblis iaitu dorongan untuk melakukan dosa. Sesudah Tuhan membebaskan kita, janganlah kita kembali kepada dosa seperti anjing yang kembali kepada muntahnya.

🔥 Aku akan membawa kamu
➡️Kebangkitan rohani terjadi supaya Tuhan membawa anda keluar daripada kehidupan yang penuh dengan dosa kepada kehidupan yang berkekalan dan berkelimpahan dengan janji-janji-Nya. Semua janji-Nya menjadi milik kita yang taat dan setia serta percaya kepada-Nya dan melakukan perintah-perintah-Nya.

Semua ini akan terjadi hanya apabila anda sanggup mengizinkan Tuhan Yesus untuk memimpin anda keluar daripada "Mesir". Iaitu daripada kehidupan kita yang penuh dengan dosa. Kasih Tuhan begitu besar bagi kita semua dan Dia sanggup dan mau menyelamatkan kita semua tetapi adakah kita akan berseru kepada-Nya ataupun kita selesa dengan keadaan rohani kita yang makin hari makin melarat? Dari kita saja baini! Tuhan sudah bersiap sedia tetapi adakah kita sanggup? Di mana pun kita berada hari ini, di dalam apa posisi pun kita hari ini, berserulah kepada Tuhan dan lihatlah keselamatan yang terjadi. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: