Monday, September 3, 2018

Revival : God can turn things

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God can turn things


Genesis 39:2 (NKJV)  The Lord was with Joseph, and he was a successful man; and he was in the house of his master the Egyptian.

Kejadian 39:2 (TB)  Tetapi TUHAN menyertai Yusuf, sehingga ia menjadi seorang yang selalu berhasil dalam pekerjaannya; maka tinggallah ia di rumah tuannya, orang Mesir itu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #246. Tahukah anda bahawa apa pun kejahatan yang manusia cuba lakukan terhadap anda, Tuhan dapat menukarnya menjadi berkat bagi anda? Alkitab jelas bahwa pemisahan Yusuf dari keluarganya adalah pimpinan Allah. Allah sedang bekerja melalui Yusuf dan situasi Yusuf untuk memelihara keluarga Israel dan mempersatukan mereka kembali sesuai dengan janji-Nya.  Kerana iri hati, mereka telah menjual Yusuf ke tanah Mesir, tetapi Allah menyertai dia. Sikap iri hati  saudara Yusuf bukan sekadar reaksi buruk yang harus Yusuf tanggung. Dalam frame yang lebih besar, suasana ini mewakili banyak situasi sulit lain sepanjang hidupnya, menjadi dasar di mana rencana Allah diwujudkan untuk Yusuf. Ia dibentuk istimewa dalam konteks yang sulit, menjadi alat bagi rencana besar istimewa Allah untuk umat perjanjian-Nya.

☕ 🍞 Ketika Yusuf tidak memiliki seorang pun sanak saudara bersama dia, dia memiliki Allah-nya beserta dia, bahkan di dalam rumah orang Mesir. Yusuf terpisah dari saudara-saudaranya, namun tidak dari Allah-nya. Dibuang dari rumah bapanya, namun Yusuf disertai TUHAN, dan inilah yang menghibur dia. Kehadiran Allah yang menyertai kitalah yang membuat semua yang kita kerjakan berhasil. Oleh kerana itu, orang-orang yang ingin berhasil harus menjadikan Allah sebagai teman mereka, dan orang-orang yang berhasil harus memuji Allah. Biarpun dianiaya, penyertaan Tuhan yang telah membuat Yusuf berhasil. Keberhasilan Yusuf bukan kerana kepandaiannya namun oleh kasih karunia-Nya. Terkadang kita berhasil di dalam pelayanan, kita fikir kerana talenta dan karunia yang kita miliki tetapi sebenarnya ia adalah kerana kasih anugerah Tuhan ke atas hidup kita.

Biarpun orang iri hati, cemburu dan mencuba melakukan hal-hal buruk terhadap kita namun penyertaan Tuhan itu nyata ke atas hidup kita. Our enemies may strip us of outward distinctions and ornaments; but wisdom and grace cannot be taken from us. They may separate us from friends, relatives, and country; but they cannot take from us the presence of the Lord. They may shut us from outward blessings, rob us of liberty, and confine us in dungeons; but they cannot shut us out from communion with God, from the throne of grace, or take from us the blessings of salvation. Bagaimana dengan anda? Adakah anda merasakan sepertinya dibuang ke dalam lubang ataupun anda "dijual" kepada orang mesir seperti Yusuf? Mungkin keadaan yang anda sedang lewati saat ini agak sulit dan tidak menyenangkan tetapi ketahuilah bahawa Tuhan menyertai anda dan Dia yang memberikan keberhasilan serta kemenangan bagi anda. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: