Tuesday, September 18, 2018

Revival : There is no other God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : There is no other God


Exodus 20:3 (NKJV)  You shall have no other gods before Me.

Keluaran 20:3 (TB)  Jangan ada padamu allah lain di hadapan-Ku.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #261. Tahukah anda bahawa perintah Tuhan adalah supaya kita tidak tunduk kepada "allah" yang lain? Hukum ini mencegah politeisme yang merupakan ciri agama-agama Timur Dekat zaman kuno. Israel tidak boleh menyembah atau memohon kepada salah satu dewa bangsa lain, melainkan diperintahkan untuk takut akan Tuhan dan hanya melayani Dia saja. Ibadah orang percaya harus ditujukan kepada Allah saja. Tidak boleh ada penyembahan, doa yang dipanjatkan kepada, atau usaha memperoleh bimbingan dan pertolongan dari "allah lain," roh manapun, atau orang mati. Hukum pertama ini secara khusus ditujukan terhadap penyembahan roh-roh (yaitu, setan-setan) melalui spiritisme, ilmu nujum atau bentuk penyembahan berhala lainnya.

☕ 🍞 Orang percaya harus mengabdikan diri sepenuhnya kepada Allah. Hanya Allah melalui kehendak-Nya yang dinyatakan dan Firman-Nya yang diilhamkan boleh menuntun kehidupan kita . Tujuan hidup orang percaya haruslah mencari dan mengasihi Allah dengan sepenuh hati, jiwa, dan kekuatannya, sambil bersandar pada-Nya untuk menyediakan apa yang baik bagi kehidupan kita. Sekarang ini "orang-orang percaya" kepada Tuhan Yesus menjadikan macam-macam hal sebagai "allah" mereka. Maafkan saya berkata sebegini, terkadang handphone 📱 menjadi "allah" kita sehingga 24jam kita memegangnya, terkadang televisyen 📺 menjadi "allah" kita sehingga kita tidak mau melakukan hal-hal lain selain menonton televisyen sahaja. Terkadang bila kita perlukan jalan penyelesaian daripada masalah kita maka kita lergi berdukun dan roh-roh jahat menjadi "allah" kita. Terkadang kita ditawarkan kekayaan dunia sehingga wang menjadi "allah" kita. Dan macam-macam hal lagi yang saya boleh senaraikan di sini. Ingat saudara dan saudari sekalian, TIADA tuhan SELAIN ALLAH YANG KITA SEMBAH DAN PERCAYA, TUHAN YESUS KRISTUS PENYELAMAT KITA!

Perintah Tuhan ini menuntut kesetiaan dan ketaatan kita kepada-Nya. Perintah agar jangan ada allah lain di hadapan Allah Israel bukan lahir dari teori keesaan Allah (monoteisme) melainkan dari kenyataan bahwa hanya Dialah satu-satunya Allah. Bagi umat Allah yang sudah mengalami penebusan Yesus dan pembebasan-Nya dari belenggu dosa, tak ada yang lebih pantas daripada menyatakan dan mewujudkan ketaatan dan kesetiaan yang tunggal kepada-Nya, satu-satunya Allah dan Penyelamat kita. Sebagaimana Allah melepaskan Israel terlebih dahulu dari perbudakan sebelum memberikan perintah-Nya, demikian juga Allah mengutus Yesus Kristus sebagai Juruselamat dan Roh Kudus sebagai pendamping, yang memampukan dan menuntun kita dalam menaati semuanya. Saat kita taat, di situ kita justru melihat karya dan kehebatan Allah di dalam ketaatan kita. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: