Tuesday, September 11, 2018

Revival : I will teach you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I will teach you

Exodus 4:12 (NKJV)  Now therefore, go, and I will be with your mouth and teach you what you shall say."

Keluaran 4:12 (TB)  Oleh sebab itu, pergilah, Aku akan menyertai lidahmu dan mengajar engkau, apa yang harus kaukatakan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #254. Tahukah anda bahawa Roh Kudus mengajar kita apa yang harus kita katakan saat Dia mengutus kita? Tuhan telah mengirimkan Roh Kudus kepada kita supaya Dia menjadi Penolong kita,  mengajar kita, memimpin kita. Tuhan yang mengutus, Dia juga akan menyediakan segala sesuatu yang anda perlukan untuk melakukan kehendak-NYA. Kita sering mendengar ungkapan seperti ini: Tuhan menciptakan kita dengan dua telinga, dua mata, tetapi satu mulut. Maka, lebih baik banyak mendengar dan melihat, sedikit berbicara. Setuju? Atau, ungkapan "No Action, Talk Only.

☕ 🍞 Sebelum kita berkata-kata, kita harus belajar untuk mendengar 👂 terlebih dahulu. Berlatih untuk mendengar merupakan sebuah proses. Yesaya mengatakan di Yesaya 50:5 "Setiap pagi Ia mempertajam pendengaranku". Mendengar dapat menjadi pekerjaan yang sulit: membosankan kerana pengajaran yang diulang-ulang, membuat stres kerana mendengar keluh kesah akan beban kehidupan yang berat, serta mendengar untuk mentaati tugas yang diberikan. Mendengar memerlukan ketaatan dan komitmen penuh murid kepada sang Guru (Yesaya 50:5). Setelah mendengar harus siap melakukan setiap perintah Tuhan, siap berkata-kata kebenaran yang bisa ditolak dan berisiko dibungkam.

Roh Allah, Penolong yang akan diutus oleh Bapa demi nama Yesus, akan mengajar kita segala-galanya dan akan mengingatkan kita segala yang telah Dia katakan kepada kita semua. Jadi tidak perlu anda merasa takut dan khuatir dengan apa yang harus anda katakan. Beranikan diri anda dan pergilah memberitakan Injil. Pencurahan Roh Kudus terjadi, supaya diberikan keberanian untuk memberitakan Injil kepada semua suku bangsa. Petrus yang dahulunya takut, mendapat keberanian untuk memberitakan Injil sesudah Pencurahan Roh Kudus terjadi. We need the Holy Spirit to teach us. We must listen to what He is saying. And we must speak out what we have heard from Him. Jadi, adakah kita sedang mendengar apa yang Tuhan sedang katakan kepada kita? Dan adakah kita sedang melakukannya ataupun kita memberikan alasan untuk tidak mau melakukannya? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: