Monday, September 10, 2018

Revival : God cares about you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God cares about you


Exodus 3:17 (NKJV)  and I have said I will bring you up out of the affliction of Egypt to the land of the Canaanites and the Hittites and the Amorites and the Perizzites and the Hivites and the Jebusites, to a land flowing with milk and honey."

Keluaran 3:17 (TB)  Jadi Aku telah berfirman: Aku akan menuntun kamu keluar dari kesengsaraan di Mesir menuju ke negeri orang Kanaan, orang Het, orang Amori, orang Feris, orang Hewi dan orang Yebus, ke suatu negeri yang berlimpah-limpah susu dan madunya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #253. Tahukah anda bahawa Tuhan prihatin melihat keadaan anda? Tuhan sangat prihatin dengan kondisi bangsa Israel yang dalam perhambaan. Mereka di dalam kesengsaraan. Orang Mesir makin menekan mereka. Lalu Tuhan membangkitkan Musa untuk memimpin bangsa Israel keluar daripada perhambaan. Musa diutus untuk merubah kondisi dan nasib bangsa Israel. Visi itu secara manusiawi sangat mustahil diwujudkan. Untuk meyakinkan Israel bahawa visi ini harus diperjuangkan, Musa memerlukan ketegasan bahawa otoritas Allahlah sumbernya. Menyelamatkan Israel dari perbudakan dan pemusnahan yang dicanangkan Firaun memerlukan kuasa yang mampu menghancurkan kuasa dewa-dewi yang diandalkan orang Mesir.

☕ 🍞 Sepertimana Tuhan prihatin dengan keadaan bangsa Israel yang dibelenggu oleh perhambaan, ditekan, dianiaya, demikianlah juga Tuhan prihatin dengan keadaan hidup anda. Firman-Nya mengatakan bahawa  Karena begitu besar kasih Allah akan dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan Anak-Nya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal. Oleh itu saudara dan saudari sekalian, serahkanlah segala kekuatiranmu kepada-Nya, sebab Ia yang memelihara kamu. Ingatlah bahwa Tuhan sendiri yang akan menolong kita sehingga kita dimampukan untuk menyatakan kemuliaan-Nya.

Tuhan melihat keadaan hidup anda saat ini. Tuhan melihat apa yang sedang anda lewati. Tuhan tidak putus ada dengan anda. Tuhan tidak meminggirkan anda. Tuhan peduli akan keadaan rohani anda dan juga fizikal anda. Kita harus keluar daripada Mesir jika kita mau melihat keselamatan Tuhan terjadi di dalam hidup kita. Tuhan mau menyembuhkan kita hari ini. Dia mau melepaskan segala belenggu yang mengikat kita hari ini. Dia mau membawa kebangkitan di dalam kerohanian anda. Tuhan mau membangkitkan anda supaya anda diutus untuk membawa bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. Disebabkan itu hari ini Tuhan mau membangkitkan anda, menyembuhkan anda, menggerakkan anda serta mengutus anda untuk menjangkau jiwa-jiwa yang masih terbelenggu dan terikat oleh perhambaan kepada dosa. Hari ini, janganlah anda lepaskan kesempatan ini apabila Tuhan berbicara kepada anda. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: