Thursday, September 13, 2018

Revival : By His Blood

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : By His Blood


Exodus 12:13 (NKJV)  Now the blood shall be a sign for you on the houses where you are. And when I see the blood, I will pass over you; and the plague shall not be on you to destroy you when I strike the land of Egypt.

Keluaran 12:13 (TB)  Dan darah itu menjadi tanda bagimu pada rumah-rumah di mana kamu tinggal: Apabila Aku melihat darah itu, maka Aku akan lewat dari pada kamu. Jadi tidak akan ada tulah kemusnahan di tengah-tengah kamu, apabila Aku menghukum tanah Mesir.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #256. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengadakan perjanjian darah? Apakah persamaan di antara petikan firman Tuhan ini dengan penebusan yang terjadi di Perjanjian Baru? Darah. Itulah persamaannya. Sepertimana bangsa Israel ditebus melalui darah domba 🐑 yang ditandakan di pintu 🚪 rumah mereka demikianlah juga kita semua ditebus dengan Darah-Nya yang mahal. Tidak ada apa-apa yang dapat menggantikan harga keselamatan kita kecuali darah Yesus. Sepertimana di Perjanjian Lama memerlukan darah binatang untuk pengampunan dosa demikian juga Yesus menjadi Korban yang terunggul bagi kita semua.

☕ 🍞 Peristiwa Paskah ini merupakan suatu cara untuk mengingatkan umat Israel di Mesir dan keturunan mereka bahawa Allah betul-betul hadir, menghukum orang-orang Mesir, dan menyelamatkan umat Israel. Allah menjadi nyata di dalam peristiwa ini. Demikian juga di dalam Yesus Kristus, kehadiran Allah nyata. Di dalam Yesus Kristus Allah hadir di dalam hati orang-orang yang mempercayai Dia. Kristuslah domba Paskah yang menebus dosa manusia. Tuhan Yesus telah membayar dan menghapus dosa-dosa kita. Ia telah menjadi domba Paskah bagi kita. Bukan dengan barang fana Dia menebus dosa kita, oleh Darah-Nya yang mahal, tiada noda dan cela. Domba Paskah dan darahnya menunjuk kepada Yesus Kristus dan darah-Nya yang tercurah sebagai "Anak Domba Allah yang menghapus dosa dunia".

Darah-Nya berkuasa menyelamatkan anda dan saya. Oleh Darah-Nya yang tertanda ke atas kehidupan kita, Tuhan memperhatikan kemurahan-Nya serta belas kasih-Nya. Oleh Darah-Nya dan juga kesaksian kita, iblis dikalahkan dan kuasanya dihancurkan. Darah Yesus menjadi tanda kemenangan dan keselamatan kita. Saudara dan saudari sekalian, kita ada sampai sekarang adalah kerana kemurahan Tuhan. Masih ada kesempatan bagi kita semua, bertobatlah dengan sesungguhnya dan berbaliklah kepada Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: