Sunday, October 28, 2018

Revival : Give me this mountain

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Give me this mountain


Joshua 14:12  Now therefore, give me this mountain of which the LORD spoke in that day; for you heard in that day how the Anakim [were] there, and [that] the cities [were] great [and] fortified. It may be that the LORD [will be] with me, and I shall be able to drive them out as the LORD said. "

Yosua 14:12 (TB)  Oleh sebab itu, berikanlah kepadaku pegunungan, yang dijanjikan TUHAN pada waktu itu, sebab engkau sendiri mendengar pada waktu itu, bahwa di sana ada orang Enak dengan kota-kota yang besar dan berkubu. Mungkin TUHAN menyertai aku, sehingga aku menghalau mereka, seperti yang difirmankan TUHAN.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #301. Tahukah anda bahawa kita harus menawan setiap gunung yang ada di dalam perjalanan hidup kita? Caleb's request is, " Give me this mountain," or Hebron, because it was formerly in God's promise to him, and He would let Israel knows how much He valued the promise. Those who live by faith value that which is given by God's promise, far above what is given by His providence only. Mari kita belajar 📚 dahulu siapakah Kaleb ini.

☕ 🍞 Jikalau anda masih ingat lagi, Kaleb adalah di antara 12 orang pengintip yang diutus oleh Musa untuk mengintai tanah Kanaan. Dia juga adalah di antara 2 orang yang memberitahukan berita yang mendorong yang penuh harapan kepada Musa. Tuhan telah berjanji memberikan pergunungan Hebron. Kaleb mempunyai yang semangat lain bukan sahaja semangat berani, murah hati, dan mulia tetapi Roh yang berbeda dan pengaruh Tuhan, yang dengan demikian membangkitkannya daripada kegelisahan manusia dan ketakutan di bumi. Kaleb adalah seorang yang melihat setiap halangan dan cabaran sebagai satu peluang untuk menyaksikan kebesaran Tuhan. Di dalam umur 85 tahun pun dia bisa  mengatakan bahawa dia masih kuat dan mampu menawan pergunungan Hebron itu, bayangkan betapa luarbiasa semangat Kaleb ini.

Demikianlah dengan kita semua. Keadaan hidup kita bukanlah satu perkara yang muktamad dan apa yang sedang kita lewati saat ini bukanlah kesudahannya. Tetapi jikalau kita sanggup bangkit dan mengatakan sepertimana Kaleb katakan.. "give me this mountain" anda juga dapat menaklukan segala ketakutan, kegelisahan, segala masalah dan cabaran, anda pasti akan berkemenangan di atasnya. Tidak ditenggelami dan dilemaskan oleh masalah dan macam-macam hal di sekeliling anda tetapi menjadi seorang pemenang. We must learn to swim 🏊 over the problems we encounter and not be drowned. Every obstacles is an opportunity to witness God's power in our lives. Bukan itu sahaja, rahsia Kaleb mampu menakluk pergunungan itu adalah kerana DIA MENGIKUTI TUHAN DENGAN SEPENUHNYA. Maksudnya di sini, ada satu perhubungan yang intim dengan Tuhan sehingga dia mengenal Tuhan dan dia tahu apa yang dapat dia lakukan bersama dengan Tuhan. Bagaimana dengan anda? Ayuh, marilah kita seperti Kaleb. Mengikuti Tuhan dengan sepenuhnya serta menakluki segala sesuatu yang menjadi hambatan dan halangan di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: