Thursday, October 11, 2018

Revival : Shema O Israel

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Shema O Israel


Deuteronomy 20:3-4 (NKJV)
3 And he shall say to them, 'Hear, O Israel: Today you are on the verge of battle with your enemies. Do not let your heart faint, do not be afraid, and do not tremble or be terrified because of them;
4 for the Lord your God is He who goes with you, to fight for you against your enemies, to save you.'

Ulangan 20:3-4 (TB)
3 dengan berkata kepada mereka: Dengarlah, hai orang Israel! Kamu sekarang menghadapi pertempuran melawan musuhmu; janganlah lemah hatimu, janganlah takut, janganlah gentar dan janganlah gemetar karena mereka,
4 sebab TUHAN, Allahmu, Dialah yang berjalan menyertai kamu untuk berperang bagimu melawan musuhmu, dengan maksud memberikan kemenangan kepadamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #284. Tahukah anda bahawa Tuhan yang berperang bagi kita? Kata Ibrani bagi "dengarlah" ialah "shema". Kata Shema ini bermaksud untuk mendengar, meresponi, memberi perhatian, dan mentaati. Terkadang saat kita melewati masalah dan tantangan di dalam hidup kita, kita lupa untuk mendengarkan Suara Tuhan Yesus, kita tidak meresponi firman-Nya, kita tidak memberi perhatian kepada janji-Nya serta tidak mentaati perintah-perintah-Nya. Lalu kita ketakutan, putus asa dan kecewa. Today God is asking us to "Shema" His voice.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, saya tidak tahu bagaimana keadaan anda saat ini. Tetapi satu hal yang saya ingin tahu ialah, adakah kita sedang mendengar suara Tuhan saat Dia berbicara kepada kita? Saat kita melewati perjalanan hidup ini, memang kita akan menghadapi masalah dan cabaran tetapi di sebalik semua itu, janji-Nya ialah DIA MENYERTAI KITA! Tiga perkara yang Dia janjikan di dalam petikan firman Tuhan hari ini adalah... :

1. Dialah yang berjalan menyertai kamu...
➡️Tak pernah hadirat-Nya tinggalkan kita. Janji-Nya adalah hingga ke akhir zaman. Dia menyertai kita. Di dalam badai yang bergelora, Dia ada di sana.

2. Berperang bagimu melawan musuhmu...
➡️Tak perlu khawatir. Tak perlu risau. Tak perlu takut. Tuhan Yesus ada bersama kita. Dia yang berperang bagi kita.

3. Memberikan kemenangan kepadamu.
➡️Kita lebih daripada pemenang. Panglima Bala tentera kita berjalan di hadapan kita dan memberikan kemenangan bagi kita. Kita berkemenangan di atas segalanya.

Inilah janji-Nya kepada kita. Asal kita SHEMA / mendengar, meresponi, memberi perhatian, dan mentaati suara-Nya maka kita akan menikmati kemenangan yang besar yang telah disediakan untuk kita semua. Shema Shema... Dengarlah dan taatilah! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: