Wednesday, October 10, 2018

Revival : Live blameless before God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Live blameless before God


Deuteronomy 18:13 (NKJV)  You shall be blameless before the Lord your God.

Ulangan 18:13 (TB)  Haruslah engkau hidup dengan tidak bercela di hadapan TUHAN, Allahmu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #283. Tahukah anda bahawa kita sebagai umat pilihan-Nya haruslah hidup tidak bercela? Israel, sebagai bangsa pilihan, seharusnya mereka hidup tidak bercela di hadapan TUHAN. Untuk mencegah kecenderungan seperti itu, TUHAN membangkitkan seorang nabi di antara mereka, sama seperti Musa. Setiap perkataan yang diucapkannya dari TUHAN, ada tuntutan terhadap orang yang tidak mendengarkannya. Demikian juga dengan kita semua. Sebagai umat pilihan Tuhan, kita juga harus hidup tidak bercela di hadapan Tuhan.

☕ 🍞 Mazmur 119:1 mengatakan bahawa "Berbahagialah orang-orang yang hidupnya tidak bercela, yang hidup menurut Taurat TUHAN." Orang-orang yang hidupnya menurut perintah dan ketetapan Tuhan Yesus, selalu menjaga kesaksian hidupnya di kalangan orang yang berada di sekelilingnya. Firman Allah disebutnya sebagai janji, perintah, pedoman, kesaksian, ajaran, hikmat, kebenaran, keadilan, dan teguran. Firman Allah disajikan sebagai penghiburan, perlindungan, harta, patokan hidup, kebahagiaan hati dan jiwa, dan sumber jawaban segala keperluan. Pemazmur mengungkapkan kasih yang mendalam bagi Allah dengan membaca, merenungkan, dan mendoakan Firman-Nya. Ia mengajarkan bahawa kita akan bertumbuh dalam kasih karunia dan kebenaran hanya bila kasih akan Firman itu bertumbuh dalam diri kita. Kehidupan yang tidak bercela adalah kehidupan yang diberikan sepenuhnya kepada Tuhan, maksudnya seorang yang takut akan Tuhan dan hidup saleh di hadapan-Nya.

Mungkinkah seseorang tetap mempertahankan dan memelihara kehidupannya bersih dari dosa dan salah? Sebagai manusia, kita juga tidak terlepas daripada godaan-godaan di sekitar kita, kelemahan diri sendiri, dan aturan-aturan dalam masyarakat seolah membuat kita tidak mampu menjaga hidup bersih. Namun, kita masih mampu melawan dan mengatasinya lewat pengenalan akan Tuhan dan ketaatan pada firman Tuhan yang diikuti tekad untuk taat pada hukum-hukum Tuhan, mendasari kehidupan yang berkenan kepada-Nya.  Bagaimana dengan anda? Adakah kita sedang menjaga kehidupan kita dengan sebaik mungkin? Adakah hidup kita berlandaskan Firman Tuhan? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: