Thursday, October 4, 2018

Revival : Your eyes have seen

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Your eyes have seen

Deuteronomy 11:7 (NKJV)  but your eyes have seen every great act of the Lord which He did.

Ulangan 11:7 (TB)  Sebab matamu sendirilah yang telah melihat segala perbuatan besar yang dilakukan TUHAN."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #277. Tahukah anda bahawa kita ada saksi kepada segala sesuatu yang telah dilakukan-Nya? Akan sangat sulit untuk meyakinkan seseorang akan sesuatu hal, bila dia tidak pernah mengalami peristiwa berkenaan dengan hal itu. Generasi yang bersama Musa ini adalah generasi yang telah mengalami dan menyaksikan secara langsung campur tangan Tuhan yang menolong mereka keluar dari Mesir dan menyertai mereka selama di padang gurun hingga akan masuk ke tanah Kanaan. Mereka telah makan manna dan daging di padang gurun, melihat tiang api dan tiang awan, minum air dari batu, menang tanpa berperang, dan sebagainya. Generasi itu telah melihat dan mendengar serta mengalami secara langsung perbuatan-perbuatan besar Tuhan. Mereka tahu seperti apa kedahsyatan Tuhan dan penghukuman yang dilakukan-Nya terhadap bangsa-bangsa lain seperti Mesir dan kepada Datan dan Abiram.

☕ 🍞 Kita memang tidak memiliki pengalaman langsung dengan TUHAN seperti Israel. Tetapi pemilihan, penyertaan, dan pemeliharaan TUHAN atas kehidupan kita hingga saat ini lebih dari bukti yang diperlukan untuk menunjukkan pengenalan kita atas diri dan karya-Nya. Pernah seorang bertanya kepada saya, "bagaimana kamu tahu Tuhan itu wujud?" Saya berfikir macam mana mau menjawab soalannya. Lalu Roh Kudus memberikan saya hikmat untuk menjawab soalan itu. Saya menjawab "adakah anda masih bernafas? Jika Ya, apakah buktinya anda bernafas? (lalu kawan saya membuat aksi bernafas) saya sambung lagi. Jadi kamu tahu bahawa adanya udara atau oksigen. Jadi sekiranya ada oksigen atau udara atau angin, dapatkah anda membuktikannya? Dia menjawab tidak. Kenapa tidak? Sebab angin atau udara tidak kelihatan tetapi boleh dirasakan. Lalu saya menyimpulkan bahawa Tuhan itu Roh dan setiap orang yang percaya kepada-Nya harus menyembah di dalam Roh dan kebenaran. Tuhan tidak kelihatan tetapi boleh dirasakan hadirat-Nya. Hanya apabila anda mengalami satu encounter dengan Tuhan, barulah anda paham maksudnya ". Itulah jawapan saya.

Saudara dan saudari sekalian, kita sudah melihat bagaimana Tuhan Yesus campur tangan di dalam hidup kita. Kita telah melihat segala perbuatan-Nya yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup kita. Kita telah melihat dan juga mengalami bagaimana Tuhan Yesus telah menggerakkan kebangunan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Hari ini genap 45 tahun terjadinya kebangkitan rohani di Bario, Sarawak. Adakah akan terjadi satu lagi Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa seperti yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 di dalam generasi ini? Saya tidak tahu. Sampai saat ini kita masih melihat karya-Nya yang luarbiasa sedang terjadi. Kita ini adalah saksi hidup yang telah menyaksikan arau melihat karya Tuhan Yesus yang luarbiasa. Tetapi jangan hanya melihat sahaja. Pergilah dan beritakanlah kepada orang-orang lain tentang apa yang terjadi dan yang telah dilakukan oleh Tuhan Yesus. Kebangunan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 tersebar begitu luas sekali sebab ada yang sanggup pergi menceritakan tentang apa yang telah terjadi. Sebab mata kita sendirilah yang telah melihat segala perbuatan besar yang dilakukan TUHAN. Oleh itu pergilah dan saksikanlah kepada dunia ini. Kita harus MENGENAL DIA DAN MEMPERKENALKAN DIA kepada bangsa-bangsa yang masih hidup di dalam kegelapan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: