Thursday, October 18, 2018

Revival : Your life's dependency

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Your life's dependency


Deuteronomy 32:47 (NKJV)  For it is not a futile thing for you, because it is your life, and by this word you shall prolong your days in the land which you cross over the Jordan to possess."

Ulangan 32:47 (TB)  Sebab perkataan ini bukanlah perkataan hampa bagimu, tetapi itulah hidupmu, dan dengan perkataan ini akan lanjut umurmu di tanah, ke mana kamu pergi, menyeberangi sungai Yordan untuk mendudukinya."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #291. Tahukah anda bahawa kehidupan kita bergantung sepenuhnya kepada firman-Nya? Tuntutan untuk mematuhi hukum Taurat merupakan aturan yang tidak dapat ditawar oleh seluruh orang Israel. Sebab Taurat TUHAN menjadi penentu masa depan umat Allah di Tanah Perjanjian. Jika mereka memilih hidup takut akan Allah, maka mereka akan selamat. Apabila mereka memilih membangkang, maka kehancuran yang akan mereka dapatkan.

☕ 🍞  Janganlah kita melupakan ajaran Tuhan , dan biarlah hati kita memelihara perintah-perintah-Nya, supaya panjang umur dan lanjut usia serta sejahtera akan ditambahkannya kepada kita. Our lives revolves and evolves from the Word of God. We receive our inheritance from the Word of God. Bangsa Israel diperingatkan berkali-kali supaya jangan mereka menyimpang daripada kebenaran Tuhan. Begitu juga dengan kita, terkadang kita juga terdorong untuk menyimpang daripada kebenaran firman-Nya lalu kehidupan kita menjadi makin parah. Setelah dipukul habis oleh ombak, barulah kita sedar dan kembali kepada Tuhan Yesus. Saudara dan saudari sekalian, jikalau kita mahu generasi ini dan seterusnya diberkati serta takut akan Tuhan dan mengenali Tuhan Yesus maka kita terlebih dahulu harus memperhatikan segala perkataan yang diperingatkan kepada kita pada hari ini, supaya kita memerintahkannya kepada anak-anak kita untuk melakukan dengan setia segala perkataan perintah Tuhan.

Kesetiaan dan ketaatan kita kepada Tuhan Yesus akan membawa kepada keberhasilan di dalam hidup kita dan langsung menjadi berkat bagi generasi ini. Apabila Firman Tuhan menjadi dasar hidup kita, maka kita akan menjadi seperti satu pohon yang ditanam di tepi aliran air yang yang daunnya tidak pernah kering dan layu 🥀 tetapi terus berbuah. We cannot live without the Living Word of God because the Word of God is the Fullness of Christ and in Him is the fullness of life.  Janganlah kita lupa untuk memperkatakan firman Tuhan ini, tetapi renungkanlah itu siang dan malam, supaya kita bertindak hati-hati sesuai dengan segala yang tertulis di dalamnya, sebab dengan demikian perjalanan kita akan berhasil dan kita akan beruntung. Sudahkah kita memulai hari ini dengan Firman-Nya? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: