Thursday, October 25, 2018

Revival : When it seems impossible

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : When it seems impossible

Joshua 8:1  Now the LORD said to Joshua: "Do not be afraid, nor be dismayed; take all the people of war with you, and arise, go up to Ai. See, I have given into your hand the king of Ai, his people, his city, and his land.

Yosua 8:1 (TB)  Kemudian berfirmanlah TUHAN kepada Yosua: "Janganlah takut dan janganlah tawar hati; bawalah seluruh tentara dan bersiaplah, majulah ke Ai. Ketahuilah, Aku serahkan kepadamu raja negeri Ai, rakyatnya, kotanya dan negerinya,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #298. Tahukah anda bahawa apabila ketakutan menyelubungi anda, maka menjadi sangat mustahil untuk mengatasi sesuatu masalah? Masalah demi masalah, pergumulan demi pergumulan, dan rencana demi rencana, tidak bisa diselesaikan hanya dengan mengandalkan nasihat manusia. Seorang penasihat hanya dapat memberi nasihat, tetapi mereka tentu tidak mampu memberikan jaminan. Agenda kita boleh berisi sejuta rencana dan strategi dari berbagai penasihat terkenal, tetapi hanya Tuhanlah yang dapat memberikan jaminan atas nasihat-Nya. Hanya Tuhanlah Penasihat kita dalam mengelola hidup, keluarga, karier, atau apa pun. Ia bukan hanya memberikan memberikan, tetapi juga jaminan mengenai penggenapan rencana-Nya atas hidup kita.

☕ 🍞 Di dalam setiap masalah yang kita hadapi, pasti terkadang kita putus asa kerana sepertinya sangat mustahil untuk selesaikannya. Tetapi apabila Tuhan yang memberikan plan untuk mengatasinya, kita pasti akan berkemenangan atas masalah itu. Kekalahan dan melaluinya, merupakan pengalaman yang berharga bagi seseorang agar ia belajar tidak percaya diri berlebihan dan tidak sembarangan dalam bertindak. Bagi umat Tuhan, kalah atau gagal diizinkan terjadi oleh Tuhan yang mengasihi mereka. Tuhan ingin kita lebih mengandalkan Dia dan lebih setia pada firman-Nya. Kebangkitan Yosua dan Israel selepas kalah dalam peperangan di antara mereka dengan Ai, membuatkan mereka bertobat dan sungguh-sungguh mengandalkan Tuhan dalam serangan yang kali kedua.

Demikian juga, terkadang kita terlalu mengandalkan kekuatan dan kebijaksanaan kita sehingga Tuhan tidak wujud di dalam kehidupan kita. Apabila kita terpukul kalah oleh masalah dan keadaan itu, barulah kita mau sedar bahawa kita perlukan campur tangan Tuhan. When it seems impossible for you to see the glimpse of your victory, surrender wholly, totally to God. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: