Monday, October 29, 2018

Revival : The promised land is before you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The promised land is before you


Joshua 18:3  Then Joshua said to the children of Israel: "How long will you neglect to go and possess the land which the LORD God of your fathers has given you?

Yosua 18:3 (TB)  Sebab itu berkatalah Yosua kepada orang Israel: "Berapa lama lagi kamu bermalas-malas, sehingga tidak pergi menduduki negeri yang telah diberikan kepadamu oleh TUHAN, Allah nenek moyangmu?


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #302. Tahukah anda bahawa terkadang kita malas mau bergerak mencapai janji-janji yang Tuhan sudah berikan kepada kita? Terkadang Tuhan Yesus sudah memberikan tanah perjanjian itu kepada kita, mungkin di depan mata kita saja dan tunggu kita melangkah dan klaim tanah itu tetapi terkadang kita menjadi selesa dan malas untuk bergerak. Demikianlah juga Yosua menegur bangsa Israel ini kerana mereka sudah malas dan tidak mau bergerak menakluki tanah perjanjian yang sudah diberikan kepada mereka.

☕ 🍞 Orang memang senang berada di zon selesa, sehingga mereka berlama-lama di zon itu dianggap sebagai suatu kebahagiaan. Namun masalahnya, Tuhan tidak selalu menginginkan kita berada di zon itu, kerana berada di zon selesa bukanlah tanda keberhasilan iman. Kadang-kadang Tuhan malah membiarkan kita melalui semak berduri dan gunung tinggi dalam perjalanan iman kita agar kita memiliki iman yang terlatih dan kemudian menjadi kuat. Melalui latihan iman itu, kita akan merasakan kuat kuasa Tuhan bekerja dan kita pun akan semakin tergantung pada-Nya. Sebagai seorang pemimpin, Yosua tentu merasa bertanggung jawab untuk menyelesaikan tugas menduduki negeri itu, termasuk membaginya untuk setiap suku. Oleh kerana itu ia mengingatkan bangsanya untuk keluar dari keselesaan mereka dan kembali bergerak.

Terkadang kita pun menjadi semakin selesa sehingga kita lupakan tanggungjawab kita dalam melaksanakan kehendak-NYA. Janji-Nya telah dinyatakan kepada kita, ataupun kemungkinan hanya beberapa langkah saja lagi untuk mencapai kesuksesan yang Tuhan sudah berikan, tetapi kita menjadi selesa keadaan sekarang dan terus tidak maju. Kerana kemalasan, kita ketinggalan dalam mencapai janji-Nya yang telah dinyatakan kepada kita.  Oleh itu, saudara-saudaraku, berusahalah lebih keras lagi supaya panggilan Allah dan pilihan-Nya atas diri kamu itu menjadi suatu pengalaman yang kekal. Jika kamu berbuat demikian, kamu tidak akan tersandung. Dengan cara ini, kamu akan diberikan hak sepenuhnya untuk menikmati Pemerintahan kekal daripada Tuhan dan Penyelamat kita Yesus Kristus. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: