Saturday, October 6, 2018

Revival : The Lord will drive out

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Lord will drive out


Deuteronomy 11:22-23 (NKJV)
22 "For if you carefully keep all these commandments which I command you to do--to love the Lord your God, to walk in all His ways, and to hold fast to Him-–
23 then the Lord will drive out all these nations from before you, and you will dispossess greater and mightier nations than yourselves.

Ulangan 11:22-23 (TB)
22 Sebab jika kamu sungguh-sungguh berpegang pada perintah yang kusampaikan kepadamu untuk dilakukan, dengan mengasihi TUHAN, Allahmu, dengan hidup menurut segala jalan yang ditunjukkan-Nya dan dengan berpaut pada-Nya,
23 maka TUHAN akan menghalau segala bangsa ini dari hadapanmu, sehingga kamu menduduki daerah bangsa-bangsa yang lebih besar dan lebih kuat dari padamu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #279. Tahukah anda bahawa jikalau kita terus berpegang kepada Tuhan maka anda akan melihat keberhasilan terjadi? Keberhasilan dalam melaksanakan tugas penaklukan yang telah ditetapkan  akan tergantung terutama bukan pada keperkasaan pasukan namun pada komitmen rohani. Dipenuhinya hukum yang terutama akan mendatangkan berkat yaitu warisan berupa negeri yang dijanjikan hingga ke batas-batas luarnya: dari padang gurun semenanjung Sinai hingga di selatan sampai ke pegunungan Libanon di utara dan dari Sungai di timur hingga Laut Mediterania di bagian barat. Tuhan berjanji menyediakan berbagai berkat bagi setiap orang percaya. Kita diminta untuk mendengar firman Tuhan dengan segenap hati. Ketaatan kepada Firman Tuhan memampukan kita hidup dalam rencana Tuhan.

☕ 🍞 Orang-orang yang sungguh-sungguh berpegang pada perintah yang disampaikan oleh Tuhan kepada kita untuk dilakukan, dengan mengasihi TUHAN, dengan hidup menurut segala jalan yang ditunjukkan-Nya dan dengan berpaut pada-Nya, akan juga melihat campur tangan Tuhan Yesus yang luarbiasa dalam hidup kita. Inilah janji-Nya kepada kita semua. So simple right? But then why it is so hard to do? Terkadang kita lalai daripada melakukannya kerana kita terkena umpan si iblis lalu kita makin menjauh daripada Tuhan. Bayangkan yang iblis ini seperti seorang pemancing. Dia memasangkan umpannya di mata kail lalu di menunggu saat anda "memakan" umpan itu. Apakah umpan yang diguna oleh iblis? Umpan wang. Umpan seks. Umpan kecemburuan. Umpan kemabukan dan pesta pora. Umpan pornografi. Umpan dadah. Umpan Macam-macam umpan. Orang-orang yang lemah dalam hal itu pasti akan kecundang.

Jikalau anda tidak mau terkena perangkap iblis ini, maka marilah kita melakukannya dengan MATA YANG TERTUJU KEPADA YESUS, yang memimpin kita dalam iman, dan yang membawa iman kita itu kepada kesempurnaan, yang dengan mengabaikan kehinaan tekun memikul salib ganti sukacita yang disediakan bagi Dia, yang sekarang duduk di sebelah kanan takhta Allah. Pernah tak anda alami, contohnya sewaktu anda membawa kereta lalu kawan anda pun yang membawa kereta bersebelahan dengan anda di trafik light dan dia hon hon anda tetapi anda tidak melihat. Dan lepas itu apabila bertemu muka dengan muka, dia ceritakan kepada anda tetapi anda tidak sedar. Kenapa anda boleh tidak hiraukan bunyi hon ataupun lambaian tangan kawan anda? Sebab anda begitu terfokus dalam memandu kereta itu. Demikianlah juga dengan hidup kita. Kita harus begitu terfokus ataupun mata kita harus tertuju sepenuhnya kepada Tuhan Yesus sehinggakan tidak ruangan untuk iblis mengumpan anda. Sehingga anda tidak hiraukan umpan iblis yang ada di sekeliling kita. Apabila kita melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan Yesus kepada kita, maka TUHAN akan menghalau segala bangsa (godaan, cabaran, apapun itu) ini dari hadapanmu, sehingga kamu menduduki daerah bangsa-bangsa (anda berkemenangan di atas segala sesuatu) yang lebih besar dan lebih kuat dari padamu. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: