Monday, October 22, 2018

Revival : Jesus my Superhero

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Jesus my Superhero


Joshua 3:10 (NKJV)  And Joshua said, "By this you shall know that the living God is among you, and that He will without fail drive out from before you the Canaanites and the Hittites and the Hivites and the Perizzites and the Girgashites and the Amorites and the Jebusites:

Yosua 3:10 (TB)  Lagi kata Yosua: "Dari hal inilah akan kamu ketahui, bahwa Allah yang hidup ada di tengah-tengah kamu dan bahwa sungguh-sungguh akan dihalau-Nya orang Kanaan, orang Het, orang Hewi, orang Feris, orang Girgasi, orang Amori dan orang Yebus itu dari depan kamu:


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #295. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus adalah Superhero kita? Film superhero seperti Superman, Spiderman, Thor, Ironman, Captain America dan sebagainya memiliki tokoh-tokoh dengan kekuatan yang luarbiasa untuk mengalahkan kejahatan. Namun semua itu adalah hanya ilusi yang membuat penonton berkhayal bahawa dialah tokoh super heronya. Sangat berbeza dengan catatan sejarah yang dituliskan dalam kitab Yosua yang kita renungkan saat ini. Superhero buat bangsa Israel adalah Allah sendiri 😂! Wow.... Luarbiasa itu!

☕ 🍞 Tangan Tuhan yang ajaib sanggup menyelamatkan kita daripada segala macam cabaran dan dugaan. Adakah kemahakuasaan Allah masih nyata bagi kita? Ya, pasti. Namun untuk dapat melihat kuasa-Nya bekerja dalam hidup kita, apabila kita terus hidup di dalam firman-Nya, taat dan setia kepada-Nya. Israel harus menghadapi bangsa-bangsa yang kuat dan perkasa sebagaimana yang pernah dilaporkan oleh mata-mata yang dikirim Musa satu generasi yang silam. Mereka adalah orang Kanaan, orang Het, orang Hewi, orang Feris, orang Girgasi, orang Amori, dan orang Yebus. Wajar kalau Israel merasa takut, sama seperti orang tua mereka dulu. Kenapa saya katakan bahawa Tuhan Yesus adalah Superhero saya kerana firman-Nya berkata bahawa Dia adalah Panglima Balatentera dan Dialah yang berperang bagi kita dan memberikan kemenangan kepada kita.

I don't need a Batman, Superman, Spiderman, Thor, Ironman and so on to save my soul. My superhero is Jesus Christ the Son of God, my Saviour! Bahkan setiap "superhero" ini memerlukan seorang Superhero untuk menyelamatkan mereka. Allah yang hidup ada di tengah-tengah kamu dan bahwa sungguh-sungguh akan dihalau-Nya orang Kanaan, orang Het, orang Hewi, orang Feris, orang Girgasi, orang Amori dan orang Yebus itu dari depan kamu. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: