Monday, October 8, 2018

Revival : I was a slave

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : I was a slave


Deuteronomy 15:15 (NKJV)  You shall remember that you were a slave in the land of Egypt, and the Lord your God redeemed you; therefore I command you this thing today.

Ulangan 15:15 (TB)  Haruslah kauingat, bahwa engkau pun dahulu budak di tanah Mesir dan engkau ditebus TUHAN, Allahmu; itulah sebabnya aku memberi perintah itu kepadamu pada hari ini.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #281. Tahukah anda bahawa dulu kita semua seorang hamba? Ya, benar saudara dan saudari sekalian. Kita semua hamba kepada dosa, hamba kepada ketakutan, hamba kepada ketagihan, hamba kepada kemabukan, hamba kepada penzinaan, dan macam-macam lagi. Dahulu kita juga di "Mesir" di mana kita menjadi hamba kepada dunia ini. Tetapi, pada saat Tuhan Yesus telah memegang tangan anda, pada saat Dia memanggil anda, pada saat Dia menjangkau anda, itulah hari permulaan perjalanan baru anda bersama Tuhan Yesus.

☕ 🍞Everyone of us is going through a journey with Jesus. Apakah satu perkara yang telah membuatkan anda untuk terus mengikuti Tuhan Yesus dari hari pertama sampai ke saat ini...? A journey out of darkness into His marvelous light. Tetapi perjalanan ini bukan seperti jalan highway. Ia dipenuhi dengan onak dan duri. Penuh dengan gunung dan lembah. Di dalam semua ini ada satu perkara yang lazim yang kita miliki ialah hadirat-Nya yang menyertai kita hingga kita sampai ke destinasi kita yang sudah Dia tetapkan sejak hari pertama Dia menemukan kita. Egypt was your past journey and you cannot carry all that in this new journey with Jesus! Hanya hadirat-Nya yang dapat menuntun anda di dalam perjalanan ini dari perhambaan kepada pembebasan, daripada Mesir kepada tanah perjanjian yang telah ditentukan kepada setiap kita.

Kalau anda cuba cuba untuk berjalan sendiri di dalam perjalanan pasti kita akan kecundang. Tanpa Tuhan di samping kita pasti kita akan gagal dan kecewa lagi. Saat anda dalam satu perjalanan bersama Tuhan, di situlah terjadi perubahan, pembentukan dan pengajaran yang di lakukan oleh Tuhan ke atas hidup anda. Dari situlah kita dibebaskan daripada segala sesuatu yang mengikat kita sewaktu kita di dalam perhambaan. Saudara dan saudari sekalian, jangan lepaskan tangan Tuhan saat anda berjalan bersama Tuhan Yesus. Dia telah menentukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa untuk anda di dalam perjalanan ini, suatu tempat yang penuh dengan susu dan madu. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 🔥.... Bagaimana dengan anda hari ini? Masihkah anda terikat dengan perhambaan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: