Wednesday, October 24, 2018

Revival : God's battle plan

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God's battle plan


Joshua 6:3-4
3 You shall march around the city, all [you] men of war; you shall go all around the city once. This you shall do six days.
4 And seven priests shall bear seven trumpets of rams' horns before the ark. But the seventh day you shall march around the city seven times, and the priests shall blow the trumpets.

Yosua 6:3-4 (TB)
3 Haruslah kamu mengelilingi kota itu, yakni semua prajurit harus mengedari kota itu sekali saja; demikianlah harus engkau perbuat enam hari lamanya,
4 dan tujuh orang imam harus membawa tujuh sangkakala tanduk domba di depan tabut. Tetapi pada hari yang ketujuh, tujuh kali kamu harus mengelilingi kota itu sedang para imam meniup sangkakala.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #297. Tahukah anda bahawa Tuhan yang merancangkan plan untuk berperang? Tuhan yang empunya peperanganlah yang memiliki hak menentukan strategi yang tepat dan jitu untuk menghancurkan musuh-musuh. Oleh karena itu, Israel tidak perlu meragukan siasat perang Tuhan yang memang terkadang atau bahkan sering kali melampaui daya akal dan kecerdikan manusia.

Jelas sekali peperangan menghancurkan Yerikho adalah peperangan Tuhan. Andil pasukan Israel hanya sebatas mengelilingi kota itu sesuai dengan perintah Tuhan dan dengan urutan tertentu yang menunjukkan bahawa peperangan ini sama sekali tidak memakai taktik ketenteraan. Namun demikian, walaupun bagi manusia cara Tuhan ini tidak masuk akal, kita dapat belajar beberapa hal.

✔️ Cara Tuhan ini mendorong umat Tuhan beriman sungguh-sungguh kepada-Nya dan bukan mengandalkan kekuatan diri sendiri.

✔️ Bagi penduduk Yerikho, musuh Israel, demonstrasi yang ditunjukkan pasukan Israel dengan mengelilingi kota mereka, secara mental telah menakutkan mereka.

✔️ Tuhan bertindak dengan cara yang tidak terduga, namun umat Tuhan harus siap menindaklanjutinya dengan mengerjakan bagian mereka.

✔️ Akibat dari cara Allah yang unik ini, kabar keperkasaan Tuhan yang menyertai Yosua dan Israel tersebar luas di negeri musuh.

Secara ringkasnya, apabila kita berserah sepenuhnya kepada Tuhan dan mengizinkan Tuhan campur tangan di dalam hidup kita, di dalam peperangan yang kita lewati iaitu segala cabaran yang kita hadapi, segala tentangan dan rintangan yang kita lewati maka kita akan melihat bagaimana cara Tuhan Yesus menolong kita. Ini kerana Tuhan yang mengaturkan segala cara untuk anda berkemenangan di atas segalanya. His plan is the Master's plan. Tuhan yang berperang bagi kita dan bukannya diri kita. Ayuh kita serahkan semuanya kepada Tuhan dan lihatlah pertolongan-Nya yang ajaib. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: