Sunday, December 16, 2018

Revival : Be Aware of false prophets

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Be Aware of false prophets



1 Kings 13:18  He said to him, "I too [am] a prophet as you [are,] and an angel spoke to me by the word of the LORD, saying, 'Bring him back with you to your house, that he may eat bread and drink water. '" (He was lying to him.)

1 Raja-raja 13:18 (TB)  Lalu jawabnya kepadanya: "Aku pun seorang nabi juga seperti engkau, dan atas perintah TUHAN seorang malaikat telah berkata kepadaku: Bawa dia pulang bersama-sama engkau ke rumahmu, supaya ia makan roti dan minum air." Tetapi ia berbohong kepadanya.




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #350. Tahukah anda bahawa ada ramai nabi-nabi palsu berkeliaran di sana sini? Sebagai orang yang percaya kepada-Nya, terkadang kita juga tidak terlepas daripada penipuan nabi nabi palsu. Mereka menyaluti kebenaran firman Tuhan Yesus dengan penipuan. Ramai yang serigala 🐺 berbulu domba 🐑. Ramai juga yang sudah menyelinap masuk di antara jemaat kita saat ini. Sebagai orang yang percaya kita harus menyelidiki dan menguji segala sesuatu. Jangan bulat-bulat percaya dan terima segala sesuatu.

☕ 🍞 Segala sesuatu terutama mengacu kepada perkataan-perkataan yang bersifat nubuat. Ucapan-ucapan semacam itu tidak boleh diterima dengan mentah tetapi harus senantiasa diuji dengan penyataan yang lebih objektif dan khususnya dengan batu ujian yaitu ketuhanan Kristus  dan firman-Nya. Yang baik, maksudnya, yang asli bukan yang palsu. Menjelang kesudahan akhir zaman para nabi dan pengkhotbah palsu akan terdapat di mana-mana. Mereka yang mengakui dirinya orang beriman akan menerima "wahyu yang baru" sekalipun itu bertentangan dengan penyataan Firman Allah. Hal ini akan menimbulkan perlawanan terhadap kebenaran Alkitab di kalangan gereja-gereja. Tuhan Yesus sendiri mengatakan bahawa  "Banyak nabi palsu akan muncul dan menyesatkan banyak orang".

Apa ciri yang perlu kita ketahui dari pengajar-pengajar sesat? Dari buahnya kita mengenal mereka (ayat 16, 20). Pengajar sesat dapat dikenali tentu dari ajarannya yang bertentangan dengan firman Tuhan. Janganlah menjadi pengejar Nubuatan tetapi kejarlah kebenaran firman Tuhan sehinggalah hidup kita ditentukan dan dibentuk oleh Firman Tuhan. Saya tidak mengatakan semua nubuatan itu palsu atau salah tetapi haruslah diuji dengan berlandaskan Firman Tuhan. Apakah respon anda hari ini...?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: