Sunday, December 9, 2018

Revival : Never go far from the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Never go far from the Lord


2 Samuel 22:22  For I have kept the ways of the LORD, And have not wickedly departed from my God.

2 Samuel 22:22 (TB)  sebab aku tetap mengikuti jalan TUHAN dan tidak menjauhkan diri dari Allahku sebagai orang fasik.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #343. Tahukah anda bahawa terkadang kita cenderung untuk pergi jauh daripada Tuhan? Daud tidak mengatakan bahwa ia tidak pernah berbuat berdosa atau bahwa dirinya sempurna. Ia sedang mengungkapkan kerinduannya untuk menyenangkan Tuhan dengan hati, yang hingga saat ini, sudah biasa diarahkan kepada-Nya dengan iman. Mungkin mazmur ini digubah tidak lama sesudah Allah membebaskannya dari kejaran Saul  dan sebelum ia terjerumus dalam dosa perzinaan dan pembunuhan. Terkadang keadaan sekeliling kita menghimpit kita sehingga kita putus asa dzn tidak mampu lagi untuk menjalani kehidupan ini lalu kita mulai menyoal "DI MANAKAH ENGKAU TUHAN?". Dan langsung kita sedikit demi sedikit mengundurkan diri dan pergi jauh daripada Tuhan.

☕ 🍞 Perjalanan hidup Daud sering bagai berjalan dalam gelap. Persoalan dan tantangan sering bagai awan gelap yang membuatnya tak mampu melangkah. Hanya karena Tuhanlah ia dapat terus melangkah, membedakan arah. Biar apapun yang terjadi di dalam hidup kita, janganlah tinggalkan Tuhan Yesus. Kita harus mengikuti Dia sampai ke akhir hayat kita. Bukan saat semuanya senang sahaja kita mau ikot Tuhan. Saat iman kita diuji pun harus tetap mengikuti Tuhan. Daud, walaupun bagaimanapun musuhnya mengejarnya, biarpun dia jatuh dalam dosa, dia tetap berbalik kepada Tuhan kerana dia tahu bahawa hanya Tuhan saja yang dapat menyelamatkan dia dari segala sesuatu yang sudah dia lakukan dan daripada segala sesuatu yang sedang terjadi. Terkadang asal ada masalah sikit, orang mulai  cari jalan keluar yang lain yang tidak berkenan di mata Tuhan.

Setiap orang Kristian harus memiliki hati yang taat dan setia kepada Tuhan Yesus. Kesetiaan itu bukanlah diukur dengan perkataan mulut kita tetapi daripada tindakan kita. Biar apapun keadaan anda hari ini, tetaplah mengikut Tuhan Yesus dan jangan pernah menyimpang ke kiri maupun ke kanan. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: