Thursday, December 20, 2018

Revival : How long more?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : How long more?



1 Kings 18:21  And Elijah came to all the people, and said, "How long will you falter between two opinions? If the LORD [is] God, follow Him; but if Baal, follow him. " But the people answered him not a word.

1 Raja-raja 18:21 (TB)  Lalu Elia mendekati seluruh rakyat itu dan berkata: "Berapa lama lagi kamu berlaku timpang dan bercabang hati? Kalau TUHAN itu Allah, ikutilah Dia, dan kalau Baal, ikutilah dia." Tetapi rakyat itu tidak menjawabnya sepatah kata pun.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #354. Tahukah anda bahawa ada juga masih setengah hati mengikuti Tuhan? Elia menantang bangsa itu untuk mengambil keputusan yang pasti di antara ikut Allah atau ikut Baal. Israel percaya bahawa mereka dapat menyembah keduanya sekaligus. Mereka bersalah kerana bercabang hati  dan berusaha untuk melayani dua tuan. Kristus sendiri pernah memperingatkan terhadap sikap fatal ini. If Jesus be the only Saviour, let us cleave to him alone for every thing; if the Bible be the world of God, let us reverence and receive the whole of it, and submit our understanding to the Divine teaching it contains.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, ketahuilah, bahawa TUHANlah Allah; Dialah yang menjadikan kita dan punya Dialah kita, umat-Nya dan kawanan domba gembalaan-Nya. Tidak seorang pun dapat menjadi hamba kepada dua orang tuan. Dia akan membenci yang seorang dan mengasihi yang lain, atau dia akan setia kepada yang seorang dan menghina yang lain. Demikianlah kamu tidak dapat menjadi hamba Allah dan juga hamba kekayaan. Di saat kita mengikuti Tuhan Yesus, janganlah kita setengah hati. Satu kaki di duniawi dan satu lagi di dalam Tuhan Yesus. Ini macam tidak boleh dan ini macam tidak akan membawa apa² keberhasilan di dalam hidup kita. Jikalau mau ikot Tuhan maka ikotlah dengan segenap hati kita. Seorang yang percaya tidak boleh melayan dua "Tuhan". Percaya itu percaya juga, tetapi pergi berubat dengan bomoh, dukun dan sebagainya. Minta nombor ekor dari roh-roh. Mana boleh ini macam? Adakah ini maksudnya hidup kekristenan yang tertuju kepada Yesus Kristus? Katanya percaya kepada Tuhan Yesus, tapi masih mabuk 🍻 minum arak, berjudi, berzina dan macam-macam lagi. Sama ada kita mengikuti Tuhan Yesus dengan segenap hati ataupun pergilah ikut jalan kebinasaan yang akhirnya adalah maut. Do not dangle in between that. Hanyalah Yesuslah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan. Tidak ada cara lain atsu jalan lain yang menuju kehidupan yang kekal. Tidak ada kebenaran lain kecuali kebenaran Firman Tuhan Yesus.

Orang  yang mendua hati adalah orang yang kesetiaannya bercabang. Orang semacam ini menyimpan keraguan mental mengenai doa itu sendiri maupun mengenai permohonannya kepada Allah. Orang yang mendua hati adalah orang-orang yang berkompromi dengan Firman Tuhan. Roh kebongkokkan adalah pekerjaan iblis yang menggerakkan seseorang itu untuk berkompromi. Tidak setia kepada Tuhan dan firman-Nya. Orang-orang yang berkompromi terhadap Firman Tuhan tidak pernah berhasil dalam hidupnya. Satu kaki di dunia dan satu kaki mengikut Tuhan, inilah kepribadian seseorang yang berkompromi atau mendua hati. Orang-orang yang mendua hati adalah seperti lalang yang dihayun oleh angin. Seseorang itu tidak berhasil disebabkan oleh pilihan dirinya sendiri yang mau berkompromi dengan Firman Tuhan. Apakah respon anda hari ini...?

Yakobus 1:8 (TB)  Sebab orang yang mendua hati tidak akan tenang dalam hidupnya.



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: