Wednesday, December 26, 2018

Revival : Full vessels must be set aside

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Full vessels must be set aside


2 Kings 4:4  And when you have come in, you shall shut the door behind you and your sons; then pour it into all those vessels, and set aside the full ones. "

2 Raja-raja 4:4 (TB)  Kemudian masuklah, tutuplah pintu sesudah engkau dan anak-anakmu masuk, lalu tuanglah minyak itu ke dalam segala bejana. Mana yang penuh, angkatlah!"



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #360. Tahukah anda bahawa setiap bejana yang penuh harus dipakai untuk kemuliaan Tuhan? Sebelum bejana itu dipenuhi ia harus dipenuhi di tempat yang tertutup. Pintu harus ditutup agar mereka tidak terganggu selama proses pengisian bejana-bejana itu yang harus dilaksanakan di hadapan Allah. It is at the secret place God makes us, mould us, refined us, refills us, renewed us, restores us.

☕ 🍞 Setiap orang yang mau dipakai oleh Tuhan harus terlebih dahulu dipenuhi dengan anggur yang baru kerana kantung yang lama tidak boleh diisi dengan anggur yang baru. Harus ada pembentukan karakter terjadi di dalam pribadi kita. Pengisian ini terjadi di tempat tersembunyi anda. Pengisian ini terjadi di saat teduh anda di mana hanya anda dan Tuhan sahaja di sana tanpa dilihat oleh orang lain. Pembentukan kerohanian kita hanya terjadi apabila kita memberikan hidup kita sepenuhnya kepada Tuhan dan mengizinkan Roh Kudus memperbaharui hidup kita setiap hari setiap waktu. Minyak adalah sangat penting untuk kegunaan harian kita. Begitulah juga bagi seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus. Seseorang itu harus dipenuhi dengan urapan Roh Kudus supaya dia dapat melayani Tuhan dengan luarbiasa. Bukan kerana kuat gagah manusia tetapi oleh kerana kuasa Roh-Nya yang berada di dalam hidup kita.

Masa teduh anda sangatlah penting. Di tempat yang rahsia Tuhan menciptakan anda dan memenuhi anda dengan Roh Kudus. Urapan Tuhan bukanlah untuk kita menunjuk-nunjuk tetapi harus dipakai untuk kemuliaan-Nya. Disebabkan itu pengisian itu terjadi di tempat tertutup. Bagaimana dengan anda? Adakah anda bejana yang sudah dipenuhi namun masih belum bergerak melakukan kehendak-NYA? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: