Wednesday, December 12, 2018

Revival : I will dwell among you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : I will dwell among you


1 Kings 6:12-13
12 "Concerning this temple which you are building, if you walk in My statutes, execute My judgments, keep all My commandments, and walk in them, then I will perform My word with you, which I spoke to your father David.
13 And I will dwell among the children of Israel, and will not forsake My people Israel."

1 Raja-raja 6:12-13 (TB)
12 "Mengenai rumah yang sedang kaudirikan ini, jika engkau hidup menurut segala ketetapan-Ku dan melakukan segala peraturan-Ku dan tetap mengikuti segala perintah-Ku dan tidak menyimpang dari padanya, maka Aku akan menepati janji-Ku kepadamu yang telah Kufirmankan kepada Daud, ayahmu,
13 yakni bahwa Aku akan diam di tengah-tengah orang Israel dan tidak hendak meninggalkan umat-Ku Israel."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #346. Tahukah anda bahawa Tuhan diam di antara kita? Firman Tuhan ini menjelaskan bahawa keberlangsungan kerajaan Israel dipengaruhi oleh kesetiaan Salomo dan raja-raja Israel berikutnya. Dengan kata lain, kerajaan Israel akan runtuh dan Tuhan akan meninggalkan Bait Suci. Artinya, Tuhan tidak menyertai jika Salomo dan raja-raja berikutnya tidak setia. Fakta sejarah kerajaan Israel membuktikannya, yakni ketika Zedekia menjadi raja. Kesetiaan untuk taat pada akhirnya bukan hanya meruntuhkan kerajaan Yehuda, tetapi menghancurkan Bait Suci juga. Tuhan membuang umat-Nya. Kita sangat memerlukan penyertaan Tuhan di dalam hidup kita. Melalui penyertaan-Nya, kita dilindungi, dipelihara, dan diberkati. Pertanyaan terpenting bagi diri kita adalah sudakah kita taat pada kebenaran firman Tuhan?

☕ 🍞 Walaupun Tuhan, di dalam Kristus dan melalui karya Roh Kudus, berkenan menyertai kita di tengah-tengah keberdosaan kita, itu semata-mata anugerah dan kemurahan Tuhan. Namun, anugerah yang kita terima bukan berarti bahawa kita meniadakan tanggungjawab kita untuk taat dan setia kepada firman Tuhan. Sebaliknya, anugerah seharusnya mendorong kita untuk terus taat dan setia kepada Tuhan. Tuhan ada di antara kita disebabkan oleh anugerah kemurahan-Nya. Namun begitu, kita sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus harus tetap taat dan setia kepada-Nya di dalam segala aspek kehidupan kita. Bukan saat-saat kita memerlukan sesuatu daripada Tuhan baru kita mau sungguh-sungguh melakukan perintah-perintah-Nya tetapi di dalam segala aspek kehidupan kita, dan di dalam setiap musim kehidupan kita haruslah kita taat dan setia kepada-Nya.

Tidak guna jika kita membina bait Allah sekiranya kita tidak hidup berlandaskan segala ketetapan-ketetapan-Nya dan berpegang kepada firman-Nya. God’s dwelling place is in your heart. Set you heart right before God. Dan janji-Nya kepada kita, bahawa Dia akan tinggal di tengah-tengah kita dan menyertai kita sampai ke akhir hayat. Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: