Friday, December 21, 2018

Revival : Our God never sleeps

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Our God never sleeps

1 Kings 18:27  And so it was, at noon, that Elijah mocked them and said, "Cry aloud, for he [is] a god; either he is meditating, or he is busy, or he is on a journey, [or] perhaps he is sleeping and must be awakened."

1 Raja-raja 18:27 (TB)  Pada waktu tengah hari Elia mulai mengejek mereka, katanya: "Panggillah lebih keras, bukankah dia allah? Mungkin ia merenung, mungkin ada urusannya, mungkin ia bepergian; barangkali ia tidur, dan belum terjaga."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #355. Tahukah anda bahawa Tuhan kita tak pernah tidur? Ejekan Elia terhadap para nabi Baal menunjukkan kemarahannya yang sangat terhadap penyembahan berhala yang mesum dan kejam yang telah dianut oleh Israel; ledekan dan sikapnya yang kokoh mengungkapkan kesetiaan yang teguh kepada Allah yang dikasihi dan dilayaninya. Bandingkan reaksi Elia dengan kemarahan dan sikap tidak toleran Yesus terhadap pencemaran Bait Suci di Yerusalem. Di dalam firman Tuhan ini juga Elia ada mengatakan bahawa kebarangkalian "tuhan" Baal itu tidur atau pergi bercuti atau masih belum terjaga 😂 😂 😂. Pandai pulak Elia mengejek sambil melawak.

☕ 🍞 Ketahuilah bahawa Tuhan kita tidak pernah tidur. Mazmur 121:4 (TB)  Sesungguhnya tidak terlelap dan tidak tertidur Penjaga Israel. Yang saya mau sampaikan di sini adalah tatkala kita dihantam oleh badai kehidupan, sakit penyakit, masalah, dan macam-macam lagi, ketahuilah bahawa Tuhan kita sedar dan Dia tahu apa yang sedang terjadi. Terkadang Dia mengizinkannya supaya iman kita bertumbuh kuat dan teguh. Tuhan tidak akan pernah mengizinkan anda jatuh tergeletak.

Dalam firman Tuhan ini saya belajar :

🔴 Tuhan tidak pernah Tidur bahkan Dia senantiasa menjaga dan melindungi kita

🔴 Penyembahan berhala tidak akan membawa anda ke mana-mana pun. Cuma anda ankan menuju ke satu jalan iaitu jalan kebinasaan.

🔴 Tidak ada Tuhan dan Penyelamat yang hidup selain Tuhan Yesus.

Elia sepertinya marah dengan tindakan Ahab serta orang Israel yang telah berpaling daripada Tuhan yang benar. Lalu dia mencabar "nabi-nabi" Baal itu. Manusia mudah percaya kepada tipu muslihat iblis sehinggakan mereka sanggup berpaling daripada Tuhan yang telah menyelamatkan mereka serta yang telah melindungi mereka. Asal ada sedikit masalah, pergi cari bomoh dan sebagainya. Apakah Tuhan kita kurang kuasa-Nya sehinggakan Dia tidak dapat melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa untuk anda? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: