Thursday, December 13, 2018

Revival : Covenant keeping God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Covenant keeping God


1 Kings 8:23-24
23 and he said: "LORD God of Israel, [there is] no God in heaven above or on earth below like You, who keep [Your] covenant and mercy with Your servants who walk before You with all their hearts.
24 You have kept what You promised Your servant David my father; You have both spoken with Your mouth and fulfilled [it] with Your hand, as [it is] this day.

1 Raja-raja 8:23-24 (TB)
23 lalu berkata: "Ya TUHAN, Allah Israel! Tidak ada Allah seperti Engkau di langit di atas dan di bumi di bawah; Engkau yang memelihara perjanjian dan kasih setia kepada hamba-hamba-Mu yang dengan segenap hatinya hidup di hadapan-Mu;
24 Engkau yang tetap berpegang pada janji-Mu terhadap hamba-Mu Daud, ayahku, dan yang telah menggenapi dengan tangan-Mu apa yang Kaufirmankan dengan mulut-Mu, seperti yang terjadi pada hari ini.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #347. Tahukah anda bahawa Tuhan kita adalah Tuhan yang menepati janji-Nya? Allah berjanji untuk setia terhadap perjanjian-Nya dan menunjukkan kemurahan kepada angkatan demi angkatan "orang yang kasih kepada-Nya dan berpegang pada perintah-Nya". Baik kasih Allah maupun kesejahteraan bangsa Israel, kesehatan, dan keberhasilan mereka dalam peperangan  bergantung pada kasih dan ketaatan mereka terhadap Allah. Alkitab  📖 merangkumi lebih daripada 3 ribu janji-janji Tuhan untuk anda dan saya. Janji-janji-Nya diberikan kepada kita adalah supaya kita terus bersandar dan berharap sepenuhnya hanya kepada Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Tinggal beberapa hari lagi untuk kita melangkah masuk ke tahun yang baru. Sudahkah anda menanggapi janji-Nya? Terus berpegang kepada janji-Nya di saat anda melangkah masuk ke tahun 2019. Ada dua perkara yang tercatat di dalam firman Tuhan ini.

🔴 Tuhan memelihara janji-Nya
🔴 Tuhan berpegang pada janji-janji-Nya

Janji Tuhan adalah Ya dan Amen. Jadi apabila Tuhan yang telah melafazkan janji-Nya kepada kita maka Dia juga harus memastikan bahawa janji-Nya menjadi nyata. Oleh itu, untuk kita melihat janji-Nya menjadi nyata maka kita harus memiliki iman. Tanpa iman kita tidak dapat melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidup kita. Firman Tuhan adalah janji untuk hidup Anda tetapi janji-janji ini tidak aktif jika Anda tidak berpegang kepadanya, hidup di dalamnya, taatinya, dan juga melakukannya. Sesuai dengan keperluan Anda, janji-janji Allah yang ditemukan dalam Firman-Nya menghasilkan kemenangan bagi keadaan Anda. Tuhan Yesus setia memelihara janji-Nya kepada kita tetapi adakah kita memelihara ketaatan dan kesetiaan kepada Tuhan?

Tuhan berpegang kepada janji-Nya. Yang tidak memegang janji-Nya adalah kita. Contoh yang paling bagus adalah.. Terkadang kita janji mau jumpa seseorang pada jam 5 petang tetapi kita sampai di tempat perjumpaan itu jam 6 petang. Adakah kita berpegang kepada janji kita? Kadang kita berjanji kepada Tuhan macam-macam, tetapi tak satupun kita kotakan.

Ada kuasa ketika Anda terus berpegangan pada Firman Allah, dan menyatakannya dengan Iman akan Janji-Nya untuk segala situasi di dalam hidup Anda. Tuhan Yesus berjanji kepada kita dan untuk melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidup kita, kita haruslah terlibat di dalam janj-janji Tuhan. Jangan hanya menjadi penonton dan terus kecewa kerana tidak dapat merasakan janji-Nya di dalam hidup kita. God keeps to His promises. What about you? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: