Tuesday, December 18, 2018

Revival : It's time for revival rain

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : It's time for revival rain



1 Kings 18:1  And it came to pass [after] many days that the word of the LORD came to Elijah, in the third year, saying, "Go, present yourself to Ahab, and I will send rain on the earth."

1 Raja-raja 18:1 (TB)  Dan sesudah beberapa lama, datanglah firman TUHAN kepada Elia dalam tahun yang ketiga: "Pergilah, perlihatkanlah dirimu kepada Ahab, sebab Aku hendak memberi hujan ke atas muka bumi."




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #352. Tahukah anda bahawa masanya sudah tiba untuk Tuhan curahkan hujan akhir zaman? Datanglah firman Tuhan kepada Elia dalam tahun yang ketiga. Masa tinggal di Sarfat telah berlalu, dan Elia kembali untuk menunjukkan kehadirannya kepada Ahab. Kelaparan yang melanda sudah mencapai tahap kritikal. Demikian parahnya kekeringan itu melanda tanaman di Israel sehingga ternak tidak dapat makan rumput lagi. Demikianlah juga dengan keadaan rohani kita. It's Christmas season. Apakah erti kelahiran Yesus di dalam hidup anda? Saya bukannya mau sharing tentang kelahiran Yesus dan Natal. Jikalau anda sedang mengalami musim kering di dalam hidup anda, inilah masanya untuk merasakan hujan Tuhan.

☕ 🍞 Kekeringan rohani terjadi disebabkan oleh beberapa faktor boleh kita lihat dengan mata kasar kita. Jikalau kita membiarkannya begitu sahaja, makin lama makin parah jadinya. Di antara faktor utama yang menyebabkan kekeringan rohani adalah :

🔴 Tidak membaca dan merenungkan firman-Nya
🔴 Tidak ada persekutuan dengan Tuhan
🔴 Tidak ada doa, pujian dan penyembahan di dalam hidup kita
🔴 Terlalu selesa dengan keduniawian
🔴 Mengejar nafsu dunia
🔴 Tidak takut akan Tuhan

Ada banyak lagi hal-hal yang dapat mengeringkan kehidupan rohani kita. God is bringing the Storm's of Revival,  the rain of Revival upon you. Adakah anda siap untuk pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah di dalam hidup anda? Peluang masih terbuka untuk anda berbalik kepada-Nya. Satu Pencurahan Roh Kudus yang luarbiasa akan terjadi. Satu penuaian jiwa-jiwa yang luarbiasa akan terjadi. Pertobatan bangsa-bangsa dan setiap lutut bertelut mengaku Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat dunia. Hujan akhir zaman membawa berkat yang berkelimpahan, Pencurahan Roh Kudus yang berkelimpahan, mujizat yang berkelimpahan, penyembuhan yang berkelimpahan. Hallelujah 🙌! God us bringing the Storm of the abundance of His love to us. God is bringing the Storm of Revival in this generation. Are you ready? Sudahkah anda mengenalpasti apakah yang menyebabkan kekeringan rohani di dalam hidup anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: