Saturday, December 8, 2018

Revival : Help in the midst of the storm

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Help in the midst of the storm



2 Samuel 22:7  In my distress I called upon the LORD, And cried out to my God; He heard my voice from His temple, And my cry [entered] His ears.

2 Samuel 22:7 (TB)  Ketika aku dalam kesesakan, aku berseru kepada TUHAN, kepada Allahku aku berseru. Dan Ia mendengar suaraku dari bait-Nya, teriakku minta tolong masuk ke telinga-Nya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #342. Tahukah anda bahawa pertolongan Tuhan Yesus tidak pernah terlambat? Perjalanan hidup Daud bagaikan berjalan ditepi jurang maut. Beberapa kali nyawanya terancam. Betapa tak enaknya kehilangan rasa aman seperti itu. Mengapa Tuhan tak memberikan jalan mudah baginya Bukankah Daud mengemban tugas dari Tuhan? Pertanyaan seperti itu mungkin tak akan pernah terjawab. Tetapi Daud tetap berseru kepada Tuhan. Hal ini mengungkapkan dua dimensi iman iaitu percaya kepada Tuhan tetapi juga mempercayakan diri sendiri sepenuhnya daripada Tuhan. Pernyataan ini mungkin sudah sedemikian sering kita dengar, namun tak mudah bukan? Kita sering terlalu yakin bahwa Tuhan akan mampu melindungi kita, lalu kita mencari jalan keluar dengan cara kita sendiri. Tak sepenuhnya bergantung kepada Tuhan.

☕ 🍞 Bila Tuhan mengizinkan ada kerikil-kerikil tajam di perjalanan hidup kita, tak lain agar kita makin erat menyerahkan tangan kita dalam genggaman tangan Tuhan supaya langkah ini tidak tergelincir. When the storms are breaking and our hearts are shaking, let us put our full trust in Him.  Pengalaman Daud ditolong oleh Tuhan diungkapkan secara inti pada ayat 7 "...dalam kesesakan, aku berseru kepada Tuhan, ... Ia mendengar suaraku dari bait-Nya, ..." Paparan yang luar biasa, dimulai dari gambaran Allah sebagai Gunung Batu yang tak goyah, tempat perlindungan dari bahaya, termasuk alam maut. Pertolongan Allah kemudian dipaparkan sebagai tindakan aktif secara kosmik menyelamatkan hamba-Nya. Allah mengendalikan alam ini untuk melindungi hamba-Nya dari para musuh. Saya percaya bahawa setiap orang yang percaya perlukan pertolongan daripada Tuhan. Namun terkadang iman kita tidak dapat bertahan sehingga mujizat Tuhan terjadi lalu kita mencari jalan keluar sendiri. Kita harus memiliki iman yang tidak akan berkompromi dengan keadaan sekeliling kita. Mungkin anda cakap "senang mau cakap bro.. Hanya orang yang alaminya saja tahu perasaannya..." Memang betul ini. Saya tidak dapat merasakan apa yang sedang anda alami tetapi Tuhan Yesus telah merasakannya dan Dia tahu.

Walaupun begitu, percayalah kepada Tuhan Yesus dan tetaplah berjalan di dalam landasan iman yang benar. Kerana pertolongan Tuhan Yesus tidak pernah terlambat dan tidak pernah mengecewakan. Jangan takut, percaya saja! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: