Monday, December 24, 2018

Revival : Season of Transition

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Season of Transition



2 Kings 2:14  Then he took the mantle of Elijah that had fallen from him, and struck the water, and said, "Where [is] the LORD God of Elijah? " And when he also had struck the water, it was divided this way and that; and Elisha crossed over.

2 Raja-raja 2:14 (TB)  Ia mengambil jubah Elia yang telah terjatuh itu, dipukulkannya ke atas air itu sambil berseru: "Di manakah TUHAN, Allah Elia?" Ia memukul air itu, lalu terbagi ke sebelah sini dan ke sebelah sana, maka menyeberanglah Elisa.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #358. Tahukah anda bahawa Tuhan kita berada di dalam satu masa peralihan?  Elisa adalah calon pengganti Nabi Elia yang telah Tuhan pilih dan persiapkan. Elisa pun sudah mengikuti dan belajar dari hidup dan karya Nabi Elia. Sekarang waktunya sudah tiba bagi Elia untuk menyerahkan tongkat kenabiannya kepada Elisa. Apakah Elisa telah siap untuk menerimanya? Tuhan yang sudah memilih dan menetapkan seseorang untuk melayani Dia, pasti juga akan mempersiapkan hamba-Nya. Ada waktunya kita belajar dari mereka yang lebih dahulu melayani, yaitu para senior kita. Namun, yang jauh lebih penting adalah Tuhan Yesus sendirilah yang harus terus menerus menjadi Guru Agung kita.

☕ 🍞 Ada dua perkara yang saya lihat di dalam Firman Tuhan ini. Iaitu :

🔴 Peralihan jabatan kenabian
👉🏼 Elisa bersiap sedia untuk meneruskan jabatan kenabian yang di lakukan oleh Elia. Kesungguhannya itu terlihat di dalam kesetiaannya mengikuti Elia biarpun Elia cuba menghalangnya. Kesungguhan itu juga dapat dilihat di dalam permintaannya kepada Elia. Persiapannya untuk melayani Tuhan begitu nyata di dalam hidupnya.

🔴 Di manakah Engkau Tuhan
👉🏼 Persoalan ini bagi fikiran saya sepertinya Elisa mau "testing" Tuhan samada Tuhan hadir bersama dia ataupun tidak. Tetapi ternyata sepertimana Tuhan menyertai Elia, demikianlah juga setelah peralihan jabatan kenabian itu terjadi, Tuhan  menyertai Elisa dengan memperlihatkan kuasa-Nya yang luarbiasa.

Jadi saudara dan saudari sekalian, sudahkah anda bersiap sedia untuk masa peralihan ini dan menerima jabatan pelayanan daripada Tuhan? Generasi yang ada sekarang akan berlalu sudah, untuk meneruskan pelayanan Tuhan, Tuhan memerlukan hamba-hamba yang taat dan setia yang sungguh-sungguh mencari wajah Tuhan. Bagaimana saudara dan saudari sekalian? Siapkah anda? Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: