Friday, December 28, 2018

Revival : The Confidence I have

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The Confidence I have



2 Kings 4:41  So he said, "Then bring some flour. " And he put [it] into the pot, and said, "Serve [it] to the people, that they may eat. " And there was nothing harmful in the pot.

2 Raja-raja 4:41 (TB)  Tetapi berkatalah Elisa: "Ambillah tepung!" Dilemparkannyalah itu ke dalam kuali serta berkata: "Cedoklah sekarang bagi orang-orang ini, supaya mereka makan!" Maka tidak ada lagi sesuatu bahaya dalam kuali itu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #362. Tahukah anda bahawa keyakinan iman kita di dalam Tuhan Yesus harus teguh? Satu soalan yang ditanya selalu "Mengapa kamu yakin bahawa Allah akan memelihara kamu melalui segala kesulitan?" Jawabannya yang kita adalah dapat bermacam-macam. Namun jikalau pertanyaan ini kita tujukan kepada Elisa, kemungkinan jawabannya adalah "Sejarah sudah membuktikan bahawa Allah senantiasa memelihara hamba-Nya, dan tentunya juga akan memelihara aku." Inilah level keyakinan iman yang dimiliki oleh Elisa. Apakah jawapan jikalau soalan yang sama ditujukan kepada anda?

☕ 🍞 Di dalam Firman Tuhan ini, saya melihat level keyakinan Elisa di dalam Tuhan. Dia begitu yakin sekali dengan apa yang dapat dilakukan oleh Tuhan. Makanan yang dihidangkan untuk para nabi menjadi racun tetapi satu tindakan iman yang simple yang ditunjukkan oleh Elisa telah menyelamatkan kesemua para nabi itu. Your faith action is your faith declaration because of your confidence in Jesus. Jawaban Elisa ini merupakan dasar bagi sikap dan tindakan dia ketika menghadapi kelaparan yang melanda Gilgal, sementara itu serombongan nabi datang menemuinya. Dia tidak bingung, panik, atau cemas menghadapi situasi demikian. Sebaliknya, ia malah menyuruh bujangnya untuk menaruh kuali yang paling besar dan memasak sesuatu dalam jumlah besar. Dalam situasi normal, permintaan Elisa bukanlah perkara yang besar, namun dalam keadaan kelaparan melanda seluruh negeri maka permintaan Elisa bukanlah perkara kecil. Lalu ketika bujangnya mengumpulkan sulur-suluran dan labu liar - tanaman yang tidak mereka kenal, Elisa pun tidak menolak. Bahkan ketika para nabi berteriak-teriak kerana tanaman itu beracun, Elisa dengan tenangnya meminta tepung dan melemparkannya ke dalam kuali sehingga makanan yang beracun itu menjadi tawar dan sedap.

Alkitab penuh dengan fakta sejarah. Allah telah membuktikan bahawa Ia peduli dan sanggup memelihara umat-Nya sepanjang zaman. Seharusnya kita pun mempunyai keyakinan seperti Elisa di dalam menghadapi segala ancaman dan kesulitan yang mengelilingi kita, kerana keyakinan inilah yang akan melandasi sikap dan tindakan kita. Your confidence in God is your faith statement. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: