Saturday, November 16, 2019

Revival : Be watchful in Prayer

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Be watchful in prayer

Mark 14:37  Then He came and found them sleeping, and said to Peter, "Simon, are you sleeping? Could you not watch one hour?

Markus 14:37 (TB)  Setelah itu Ia datang kembali, dan mendapati ketiganya sedang tidur. Dan Ia berkata kepada Petrus: "Simon, sedang tidurkah engkau? Tidakkah engkau sanggup berjaga-jaga satu jam?


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #320. Tahukah anda bahawa kita haruslah senantiasa berjaga-jaga di dalam doa? Petrus dan murid yang lain lalai untuk berjaga-jaga dan berdoa, satu-satunya hal yang dapat menyelamatkan mereka dari kegagalan pada saat pencobaan ini. Kegagalan dalam kehidupan Kristian kita itu sudah pasti apabila kita tidak berdoa.

☕ 🍞 Sungguh nasihat yang sangat bijaksana dan tepat yang disampaikan Kristus kepada murid-murid-Nya, "Berjaga-jagalah dan berdoalah, supaya kamu jangan jatuh ke dalam pencobaan". Tertidur ketika Kristus sedang menghadapi penderitaan maut sudah merupakan hal yang buruk, tetapi, lebih dari itu, mereka ini justru masuk lebih jauh lagi ke dalam pencobaan. Jika mereka tidak meneguhkan diri mereka sendiri dan berdoa minta anugerah serta kekuatan dari Allah, mereka akan melakukan hal yang lebih buruk lagi. Dan itulah yang mereka lakukan, ketika mereka semua meninggalkan Dia dan melarikan diri. Pesan untuk tetap berjaga-jaga dan berdoa, juga ditujukan kepada kita, murid-murid Yesus masa kini. Namun dalam pelaksanaannya kita sering tergoda untuk mengutamakan keinginan hawa nafsu kita dari pada mengikuti kehendak Allah. Lebih mengedepankan kepentingan diri sendiri dari pada taat kepada kehendak Allah. 

Jika kita menyikapi pesan Yesus dengan cara seperti ini dapat dipastikan bahawa kita tidak akan mampu berjaga dan berdoa bersama Yesus, apalagi merasakan penderitaan-Nya dalam pergumulan untuk keselamatan kita. Sikap berjaga dan berdoa, adalah sikap yang benar dari seorang murid yang percaya dengan segenap hati dan juga mengikuti Yesus dengan taat dan setia. Adakah anda berjaga-jaga di dalam doa? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: