Saturday, November 2, 2019

Revival : Take heed and beware

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Take heed and beware 

Mark 8:15  Then He charged them, saying, "Take heed, beware of the leaven of the Pharisees and the leaven of Herod."

Markus 8:15 (TB)  Lalu Yesus memperingatkan mereka, kata-Nya: "Berjaga-jagalah dan awaslah terhadap ragi orang Farisi dan ragi Herodes."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #306. Tahukah anda bahawa kita harus berhati hati dengan setiap ajaran yang kita terima? Ragi biasanya melambangkan kejahatan atau pencemaran. Ragi yang sedikit akan mengkhamirkan dan mempengaruhi keseluruhannya. Ragi orang Farisi menunjuk kepada tradisi keagamaan mereka bilamana mereka mengesampingkan perintah Allah yang benar dan bagian-bagian dari firman dan kehendak-Nya dijadikan tak berlaku lagi. Ragi Herodes adalah sama dengan ragi orang Saduki; istilah ini menunjuk kepada jiwa sekularisme dan keduniawian. Para pengikut Kristus harus senantiasa berjaga-jaga agar tidak menerima pandangan mereka yang memberitakan gagasan manusiawi, tradisi yang tidak alkitabiah atau Injil yang sekular dan humanistik. Menerima "ragi Herodes" akan menyebabkan gereja berbalik melawan Kristus dan Firman-Nya.

☕ 🍞 Yesus segera mewaspadai murid-murid-Nya supaya berjaga-jaga dan mengawasi diri dari ragi atau pengaruh cara berpikir dan beriman dari orang Farisi dan Herodes. "Berjaga-jagalah, dan awaslah, janganlah mengambil bagian dalam ragi orang Farisi, janganlah memeluk tradisi para tua-tua, yang sangat mereka junjung tinggi, supaya kamu tidak jadi sombong dan munafik, dan supaya hidupmu tidak hanya sebatas ritual saja seperti mereka." Sebagai orang-orang yang percaya kepada-Nya, kita haruslah berhati hati dengan segala macam doktrin yang diajarkan kepada kita. Janganlah mencampur adukkan tradisi dan pegangan kuno di dalam melakukan kehendak-NYA. Orang-orang yang lebih lama mengenal dan melayani bersama Yesus belum tentu memiliki iman dan pengertian yang lebih benar akan Tuhan. Karya Tuhan di masa lampau dalam kehidupan kita bertujuan untuk meletakkan dasar iman yang teguh.

Buanglah ragi yang lama, iaitu ragi dosa, supaya anda menjadi seperti adunan baru yang tidak beragi. Jika kita mengatakan bahawa Tuhan Yesus telah menyelamatkan kita,  mengampuni segala dosa kita, dalam proses memulihkan kita dan sedang dibentuk menjadi bejana kemuliaan-Nya, maka pastikanlah bahawa kehidupan lama anda telah disalibkan kerana diri anda yang dahulu bukanlah diri anda yang sekarang. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: